استقبال حکومت افغانستان از تصمیم وزارت دارایی آمریکا

وزارت خارجه افغانستان از تصمیم وزارت دارایی آمریکا برای دو مجوزی که بر اساس آن به دولت آمریکا و برخی سازمان‌های بین المللی اجازه داد و ستد مالی با حکومت فعلی افغانستان می‌دهد، استقبال کرده است.

مجوزهای وزارت دارایی آمریکا راه را برای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان باز می‌کند.

وزارت خارجه افغانستان از تصمیم تازه آمریکا برای رفع محدودیت‌های مالی استقبال کرده و خواستار ادامه کمک‌های بشردوستانه شده است.

محمد نعیم، سخنگوی نمایندگی سیاسی افغانستان در قطر در توییتر به نقل از عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان نوشته که “امیدواریم تمام کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، از جمله ایالات متحده آمریکا مناسبات با حکومت افغانستان را تقویت کنند و کمک‌های بشردوستانه را به مردم افغانستان ادامه بدهند.”

آمریکا روز جمعه برای تسهیل جریان کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان، دو مجوز عمومی صادر کرد که براساس آنها به دولت آمریکا، سازمان‌های غیردولتی و برخی سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان ملل اجازه می‌دهد تا با حکومت افغانستان برای ارائه کمک‌های بشردوستانه ضروری تعامل کنند.

بر اساس مجوزی دیگر، اجازه نقل و انتقال مالی برای مواد غذایی، دارو و سایر اقلام به افغانستان داده شده است.

به گزارش رویترز، آندره آگاکی، مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده، در بیانیه‌ای گفته که “خزانه‌داری متعهد است که جریان کمک‌های بشردوستانه را به مردم افغانستان و سایر فعالیت‌هایی که نیازهای اولیه انسانی آنها را تأمین می‌کند، تسهیل کند.”

این مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته که آمریکا تحریم‌ها علیه برخی سران فعلی حکومت افغانستان،  را حفظ می‌کند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.