استقبال جوانان فراه از اولین نمایشگاه کتاب در این ولایت

جوانان فراهی از اولین نمایشگاه سه روزه کتاب در این ولایت که به هدف ترویج فرهنگ مطالعه و نهادینه‌سازی جایگاه کتاب برگزار شده بود، استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، اولین نمایشگاه کتاب در ولایت فراه روز گذشته (سه‌شنبه، 5 جدی) افتتاح و این نمایشگاه برای باشندگان این ولایت به مدت سه روز ادامه دارد.

مولوی عبدالحی سباوون، رئیس اداره فرهنگ فراه گفت که این اولین نمایشگاه کتاب است که در ولایت فراه به هدف نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و رشد کتابخوانی در بین جوانان برگزار شده است.

او ادعا کرده جوانان این ولایت استقبال نسبتا خوبی از این نمایشگاه کردند.

رئیس فرهنگ فراه عنوان کرد کتاب‌های مختلفی در این نمایشگاه وجود دارد که جوانان می‌توانند با قیمت بسیار پایین آن‌را تهیه مورد مطالعه قرار بدهند.

با این حال، در برگزاری این نمایشگاه کتاب برخی از کتاب فروشان ولایت فراه هم سهم داشتند و گفته‌اند که سطح مطالعه در این ولایت بین جوانان بسیار پایین می‌باشد و بسیاری از آنان مصروف بازی و وقت گذراندن در موبایل می‌باشند.

نورالله یک تن از کتاب فروشان ولایت فراه گفت که این نمایشگاه به هدف تشویق جوانان به مطالعه و رشد سطح مطالعه در بین جوانان برگزار شده و این چنین برنامه‌ها باعث روشن‌سازی و آگاهی آنان در ابعاد مختلف علمی می‌گردد.

این اولین نمایشگاه کتاب است که در ولایت فراه برگزار می‌شود و مسئولان ریاست فرهنگ خبر داده‌اند که چندین نمایشگاه کتاب دیگر هم در این ولایت برگزار خواهد شد.

از سویی دیگر، جوانانی که در این نمایشگاه اشتراک کرده بودن ضمن استقبال این برنامه، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ایجاد نمایشگاه کتاب را در روشن ساختن اذهان و رشد علمی جوانان این ولایت مثبت دانسته‌اند.

همچنین آنان خواسته‌اند تا حکومت برای جوانان رمینه کار را نیز فراهم کند.

با این حال، آگاهان فرهنگی گفته‌اند که تکنالوژی و همچنین برنامه‌های که برای سرگرمی است باعث شده تا سطح مطالعه در افغانستان بیش از پیش کاهش یابد.

کتاب فروشان نیز از کم‌ورنق بودن بازار فروش کتاب انتقاد می‌کنند.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.