از کتاب قوم و قدرت اثر نویسنده بادغیسی رونمایی شد

نویسنده کتاب چندی پیش هم کتابی را تحت نام سیاست خارجه آمریکا در افغانستان نوشته و در دسترس مردم قرار داده بود که از سوی جامعه فرهنگی بادغیس مورد تشویق و حمایت قرار گرفت.

عبدالرزاق عصمت، استاد دانشگاه و نویسنده کتاب قوم و قدرت به خبرگزاری وطن24 گفت: محتوای کتابی که نوشته در مورد چگونگی شکل‌گیری و فعالیت اقوام در افغانستان و نحوه به قدرت رسیدن آنان بحث می‌کند.

او ادامه داد که برای بار نخست این کتاب را در کشور ایران به چاپ رساند و در یکی از کتابخانه‌های مشهور آن رونمایی شد که استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت.

آقای عصمت با ابراز تأسف اشاره کرد که سطح مطالعه قشر جوان کشور بیش از پیش کاهش یافته و جای آن را فیسبوک و فضای مجازی پُر کرده است.

در همین حال نجم‌الدین برهانی، شاعر و نویسنده می‌گوید رونمایی از کتاب قوم و قدرت دریچه امیدی را برای رشد فرهنگ و مطالعه جامعه بادغیس باز خواهد کرد.

او از نبود کتابخانه در بادغیس ابراز نگرانی کرد و بیان داشت که حتی کتاب‌های موجود در کتابخانه اداره اطلاعات و فرهنگ در دسترس مطالعه نیست.

بادغیس از نگاه فرهنگی پیشینه درخشانی دارد، حنظله بادغیسی نخستین شاعر پارسی زبان افغانستان است که در کوه‌های سر به فلک کشیده این ولایت شعر سروده بود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.