از هفته شهید برای خلق همدلی و وحدت در کشور استفاده کنیم

برخی از اعضای شورای ملی غور هفته شهید را فرصت مناسب برای احیای وحدت ملی در کشور می‌دانند و می‌گویند بر همه لازم است تا برای عملی کردن اهداف شهدا، گام های عملی بردارند.

عطا محمد دهقان‌پور، نماینده غور در شورای ملی به خبرگزاری وطن 24 گفت: “تمام شهدا و خصوصا احمد شاه مسعود برای دفاع از خاک و ناموس مردم افغانستان علم قیام برداشتند و تا پای جان در این مسیر رفتند.”

او می‌گوید “اهداف بلند شهدا آزادی، یک‌پارچگی و رفاه مردم افغانستان بودند و نیاز است در همچین روز‌های با تجلیل از جایگاه آنان، با آنها تجدید و تهعد پیمان کنیم.”

وی با اشاره عملی شدن اهداف شهدا در کشور بیان می‌کند: تنها تجلیل از مقام شهدا بدون عملی کردن راه و مقاصد بلند شان نمی‌تواند حق که آنان برگردن نسل امروز افغانستان دارند برداشته شود.

او اضافه می‌کند مقابله با بی عدالتی، نه گفتن به ظلم و یکپارچگی در سراسر کشور از جمله کارهای است که می‌توان با عملی کردن آنها راه و مقصد شهدا را دنبال کرد.

وی تصریح می‌کند حکومت فعلی افغانستان در امر عملی کردن اهداف شهدا، کار چشم گیری انجام نداده و امید است درآینده سرلوحه زمامداران کشور راه و رسم قهرمانان و شهدای این خاک باشد.

نوزده سال پیش، در همین تاریخ ( 18 سنبله) احمد شاه مسعود “قهرمان ملی” کشور به شهادت رسید.

دولت افغانستان برای تجلیل از سالروز شهادت احمد شاه مسعود یک هفته را بنام “هفته شهید” مسمی کرده و همه ساله در سراسر کشور از آن تجلیل به عمل می‌آید.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.