از سرگیری فعالیت‌های شرکت‌های مخابراتی در غور بعد از 15 روز قطع بودن

بعد از 15 روز قطع ماندن آنتن‌های مخابراتی در ولایت غور، ساعاتی قبل دوباره شرکت‌های مخابراتی خدمات شان را در این ولایت از سر گرفتند.

در این مدت به جز شرکت سلام، دیگر شرکت‌ها، خدمات مخابراتی را قطع کرده بودند.

زلمی کریمی، سخنگوی والی غور به سایت خبری وطن24 گفت: بعد از دو هفته قطع ماندن‌ آنتن‌های مخابراتی، بعد از ظهر امروز (یکشنبه، 30 جوزا) دوباره آنتن‌ها در ولایت غور به خدمات رسانی عادی برگشته‌اند.

به گفته کریمی، بنابر تهدیدات از ناحیه گروه طالبان آنتن‌ها در غور قطع ماندند.

وی می‌گوید  تلاش برای فعالیت دوباره آنتن‌های مخابراتی در مرکز کشور شده است.

با این حال، مسئولان در اداره اترا چندی قبل در صحبت با سایت خبری وطن24 خبر از شروع رایزنی‌ها برای برداشتن تهدیدات و محدودیت‌ها علیه فعالیت شرکت‌های خصوصی مخابراتی در غور داده بودند.

سعید شینواری سخنگوی این اداره گفته بود تهدیدات بلند از ناحیه گروه طالبان باعث شده فعالیت شرکت‌های مخابراتی در شرایط حاد ناامنی در ولایت غور مسدود شود.

او از شروع گفتگوها از طرق اداره ارگان‌های محل و بزرگان غور جهت وصل دوباره آنتن‌ها خبر داده بود که بعد از 15 روز این اتفاق رخ داد.

مسئولان محلی غور اما دلیل اصلی قطع شدن آنتن‌های مخابراتی با تهدید طالبان را قرار داشتن آنتن‌ها در ساحه زیر حاکمیت این گروه عنوان می‌کنند.

به گفته آنان مساله باعث می‌شود گروه طالبان با کوچکترین تهدید، شرکت‌های مخابراتی را از فعالیت باز دارد.

طالبان در این باره چیزی نگفته‌اند.

با این حال، باشندگان غور تقطع بودن 15 روزه آنتن‌های مخابراتی در این ولایت را کار نادرست عنوان کرده می‌گویند با وجود درگیری‌ها و آشوب جنگ، قطع ماندن آنتن‌های مخابراتی در غور باعث فشار روحی برای اکثر مردم شده است.

به گفته باشندگان غور دولت در تامین امنیت شرکت‌های مخابراتی تا کنون برنامه‌ی دقیقی ندارد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.