ارتش پاکستان مدعی حمله به مخفیگاه تروریستان در مرز با افغانستان شد

ارتش پاکستان مدعی شده که طی حمله‌ای به روز دوشنبه بالای مخفیگاه «تروریستان» در نزدیکی مرز با افغانستان دست‌کم هشت تروریست را از پا درآورده است.

خبرگزاری وطن24 – هرات: ارتش پاکستان  روز دوشنبه (6 قوس) مدعی شد که نیروهای این کشور به یک مخفیگاه تروریست‌ها نزدیک مرز با افغانستان یورش بردند و در این عملیات ۸ تروریست کشته شدند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» جزئیاتی در مورد هویت تروریست‌ها اعلام نشده است.

ارتش پاکستان درحالی از حمله به مخالفان‌اش در مرز با افغانستان خبر می‌دهد که تنش‌ها بین افغانستان و پاکستان افزایش یافته است. پاکستان مدعی است که تحریک طالبان پاکستان در افغانستان پناه‌گاه دارد.

مقام‌های پاکستان اعلام کرده‌اند در نتیجه حملات گروه‌های مخالف دولت، بیش از ۲۳۰۰ پاکستانی که اکثرا نیروهای امنیتی بودند، کشته شدند.

مقام‌های پاکستان مدعی شده که حدود ۶۰۰۰ عضو گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان، از جمله فرماندهان ارشد در افغانستان پناه گرفته‌اند و آزادانه در خارج از خاک افغانستان برای هدایت تروریسم فعالیت می‌کنند.

«انورالحق کاکار»، نخست وزیر موقت پاکستان اعلام کرد، از زمان روی کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان ناامنی در پاکستان بیشتر شده است.

با این حال، مقامات کابل ادعاهای مقامات پاکستان را رد کرده و می‌گویند خاک افغانستان برای هیچ کشوری خطرآفرین نیست.

مولوی محمد یعقوب مجاهد، وزیر دفاع امارت اسلامی اخیرا گفته که پاکستان ناتوانی‌اش در مهار حملات مخالفان‌اش را به افغانستان نسبت ندهد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی نیز گفته که طالبان پاکستان هیچ رابطه‌ی با افغانستان ندارند.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.