اداره زراعت بادغیس 4 میلیون پول نقد به کشاورزان کمک کرد

ریاست زراعت ولایت بادغیس گفته است که در حدود چهار میلیون افغانی برای 223 کشاورز در ولسوالی جوند این ولایت پول نقد توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، اداره محلی ولایت بادغیس در خبرنامه‌ای که به نشر رسانده آمده است که از سوی کمیته بین‌المللی نجات به هماهنگی ریاست زراعت ولایت بادغیس مبلغ سه میلیون و 960 هزار افغانی برای 223 کشاورز پول نقد توزیع شده است.

در این متن آمده است که هر کشاورز مبلغ 17762 افغانی پول دریافت کرده است.

در همین حال، مولوی محی‌الدین بشر، معاون ریاست زراعت ولایت بادغیس به خبرگزاری وزن24 گفت: «کشاورزان در ولایت بادغیس از خشک‌سالی چند ساله در این ولایت رنج می‌برند.»

وی اضافه کرد که مشکلات کشاورزان ولایت بادغیس به وزارت زراعت کشور رسانیده شده و برای حل آن، این ریاست با همکاری موسسات جلسات سکتوری را برگزار کرده است.

آقای بشری عنوان کرد در همین راستا کمک‌های از سوی نهادهای بین‌اللملی به همکاری ریاست زراعت برای تمام دهقانان این ولایت در نظر گرفته شده است.

کمک‌های که از ولسوالی جوند این ولایت آغاز شده است.

با این همه، کارشناسان زراعتی هم گفته‌اند کمک‌های صورت گرفته از سوی دولت و موسسات تاثیر مثبتی برای کاهش مشکلات کشاورزان دارد اما حکومت باید راه حل اساسی تا برای بیرون رفت از خشک‌سالی روی دست بگیرد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.