اختتامیه برنامه های هفته اخوت با نماز وحدت در مسجد جامع ولایت هرات

نماز جمعه امروز در مسجد جامع ولایت هرات در سایه اخوت و وحدت که در آن بزرگان و نمازگزارن شیعه و سنی در کنار همدیگر، اشتراک کردند، برگزار شد.

مولوی خدداد صالح، رئیس شورای علما در حوزه غرب به خبرگزاری وطن۲۴ گفت: “در حال حاضر بیشتر از همه وقت لازم است که در جامعه افغانستان وحدت باشد.”

او افزود با آمدن حکومت امارت اسلامی بستر وحدت در جامعه بیشتر از هر زمانی دیگر فراهم شده است.

به بیان وی، اما باید فراموش نشود که حالا دشمنان اسلام بیشتر از هر زمانی کار خواهند کرد که بین دو برادر مسلمان نفاق و تفرقه بیندازند.

مولوی خداداد بیان کرد: “دشمنان اسلام و افغانستان که در صدر آن امریکا می‌باشد هرگز خواهان ارامش و رفاه مردم و این کشور نمی‌باشند.”

در ادامه وی می‌گوید نمونه مثال دشمنی این کشور بلوکه کردن پول و حق مردم افغانستان در بانک های خارجی می‌باشد.

وی در اخیر باز هم تاکید کرد که ثبات و رفاه مردم افغانستان در وحدت و اخوت بین مردم این کشور می باشد و از تمام علما داخل و خارج از افغانستان خواست تا امت اسلامی را به وحدت و اخوت رهنمای و جهت دهند.

در همین حال حجت‌الاسلام والمسلمین سعید رضازاده، معاون شورای اخوت اسلامی در این زمینه می‌گوید امروز نماز وحدت در بین نمازگزارن هرات برگزار شد.

به بیان وی این نماز اخوتی نشان می‌دهند وحدت و گام عملی در راستای همدیگر پذیری جامعه هرات و در سطح بزرگ افغانستان می‌باشد.

او افزود نماز امروز دو پیام داشته پیام اول به مردم افعانستان که پیام وحدت را به تمام مردم گوش زد می‌کند و پیروزی و پیشرفت مردم افغانستان را در وحدت و همدیگر پذیری می‌باشد.

در ادامه او گفته پیام دوم این نماز برای دشمنان اسلام بوده که نشان دهنده اینکه امریکا و دیگر کسانی که چشم دیدن وحدت امت اسلامی را ندارند و این پیام را مخابره می‌کند که این جامعه همیشه در کنار هم برداروار و با همدیگر می‌باشند و اجازه به دشمنان اسلام نخواهند داد که به آرمان و اهداف خود برسند.

این درحالیست که از دوازدهم ربیع‌الاول که آغاز هفته وحدت و میلادالنبی می‌باشد در ولایت هرات با برنامه‌های مختلفی بزرگ داشت شد.

اختتامیه این برنامه‌ها، نماز وحدت در بین شیعه و سنی در مسجد جامعه ولایت هرات برگزار شد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.