احیای با شکوه شب‌های قدر در هرات

شب‌های مبارکه قدر و ایام عزاداری به مناسبت شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) در تمامی نقاط هرات با شکوه احیا و گرامی‌داشت شد.

امنیت مراسم‌های امسال نیز تامین بود و همکاری‌ مردم با نهادهای امنیتی نیز گسترده گفته شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، سومین و آخرین شب قدر در نقاط مختلف هرات احیا شد. مساجد و حسینیه‌ها در مناطق مختلف هرات شاهد حضور جمع زیادی از مردم برای شب زنده‌داری و دعا و نیایش به درگاه پروردگار عالم بودند.

در این جمع، شب گذشته هزاران تن از جوانان و باشندگان جبرئیل هرات با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های عزاداری شب سوم قدر را متفاوت‌ احیا کرده و به توزیع نذورات در میان مردم و دعای دسته‌جمعی در حق مردم فلسطین و امنیت پایدار در افغانستان کردند.

دکتر سید محمد مهدی افضلی، استاد دانشگاه و عالم دین در جمع جوانان در هیئت مجمع‌الذاکرین در جبرئیل با تاکید بر تلاش جمعی برای رفع چالش‌های اجتماعی گفت که اجتماعات این چنینی نقش سازنده‌ای در اصلاح رفتارهای اجتماعی و مستحکم شدن ورابط اجتماعی دارد.

آقای افضلی از جوانان خواست محبت، همدلی و همکاری بین هم را سرمشق قرار داده و برای آینده مثبت و روشن این سرزمین تلاش کنند و در وطن بمانند.

از سویی‌هم، حجت‌الاسلام اکبری، عالم دین با اشاره به نقش مثبت شب زنده‌داری و احیای شب قدر در زندگی دنیوی گفت که مهم‌ترین پیامد احیای این مناسبت ارزشمند، تغییر مثبت رفتارها در جامعه است.

آقای اکبری تاکید کرد که خوش‌بختانه جامعه اسلامی و مردم متدین هرات هر روز بیشتر از گذشته به سمت مسیرهای مثبت زندگی و دینداری در حرکت اند و این جای خوشحالی دارد.

علی جعفری، مسئول برگزاری مجالس مذهبی در هیئت مجمع‌الذاکرین نیز گفت که تلاش آنها زنده نگه داشتن شعائر الهی است و سخنرانی‌ها در شب‌های قدر نیز بر اساس نیازهای روز جامعه تنظیم و برگزار می‌شود.

او افزود که درک جوانان از مسایل روز، هر روز رو به رشد است و بر همین اساس تلاش می‌شود که مطابق با نیازها و روشی که اثرگذاری بیشتر داشته باشد، برنامه‌ها طرح ریزی شود.

امسال احیای شب‌های قدر در هرات با شکوه‌تر از هر سال دیگر بود. بیشتر مساجد و حسینیه‌ها میزبان صدها تن از مومنین و خداجویان بودند که تا صبح به درگاه خداوند راز و نیاز کردند.

 

تصاویری از جریان مراسم شب قدر در هیئت مجمع‌الذاکرین….

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.