اتمر و ظریف بر سر مقابله با کرونا گفتگو کردند

سرپرست وزارت امور خارجه کشور با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران تلفنی صحبت کرده است.

این صحبت تلفنی در مورد مبارزه مشترک افغانستان و ایران با ویروس کرونا و مسایل مهم منطقه‌ای انجام شده است.

آقای اتمر در این صحبت تلفنی از ایران به عنوان همسایه نیک افغانستان یاد کرده و از آقای ظریف خواسته که کشورش در مبارزه با ویروس کرونا، همکاری خود را از مهاجران افغان نیز دریغ نورزد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز با اشاره به وضعیت سیاسی افغانستان گفته که آنان باید در چنین شرایط دشوار با هم متحد شوند.

او افزوده که کسترش شیوع ویروس کرونا در افغانستان و منطقه یک بحران جدید است؛ بناً سیاستمداران افغان باید در این شرایط حساس هماهنگ عمل کنند.

گفتنی است که وزارت امور خارجه هفته پیش، طرح ایجاد اداره مشترک برای بازگشت مهاجران افغان از ایران را به سفیر ایران تحویل داده بود.

این طرح از سوی آقای اتمر، سرپرست وزیر امور خارجه به بهادر امینیان سفیر ایران مقیم کابل، تحویل داده شده بود و آقای امینیان گفته که بود که این طرح را با مقام‌های مسوول ایران شریک می‌سازد.

همچنین، اوایل هفته گذشته رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله نیز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران تلفنی صحبت کرده‌بودند.

ارگ ریاست جمهوری گفته بود که رییس جمهور غنی و آقای ظریف در رابطه به همکاری‌های دوجانبه و منطقوی در خصوص مبارزه با ویروس کرونا و چگونگی برگشت مهاجرین افغان از ایران، بحث تفصیلی کردند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.