اتحادیه گاوداران هرات افتتاح شد

شماری از دامداران ولایت هرات، به منظور تقویت صنعت دام‌پروی نهادی را تحت نام «اتحادیه گاوداران» در این ولایت تاسیس کردند.

این نهاد تحت نظارت اداره زراعت و مالداری این ولایت فعالیت دارد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، اتحادیه گاودارن هرات روز گذشته(دو شنبه، 10 میزان)، با حضور شماری از مسئولان محلی و فارم‌داران حیوانی این ولایت افتتاح شد.

غلام محمد امیری که مسئولیت اتحادیه گاوداران هرات را به عهده دارد هدف از ایجاد این اتحادیه را همکاری دولت و مردم برای تقویت صنعت دامداری می‌خواند.

گفته می‌شود که در حال حاضر دست‌کم 600 فارم گاو داری کوچک و بزرگ در هرات فعالیت دارد.

روزانه بین 250 تا 300 هزار کلیو شیر خالص در این فارم‌ها تولید می‌شود.

طبق گفته‌های دامداران در هرات، نبود داکتران حیوانی مسلکی، واردات دوا‌های کم‌کیفیت و فروش شیر با قیمت پایین از جمله چالش‌های جدی سد راه صنعت گاوداری در این ولایت می‌باشد.

می‌گویند که حکومت در هماهنگی با اتحادیه نو تاسیس گاوداران هرات، برای حل مشکلات موجود اقدام کند.

در حال حاضر دست‌کم صد تن از صاحبان فارم حیوانی در هرات عضویت اتحادیه گاوداران این ولایت را کسب کرده‌اند.

در همین‌حال، اداره زراعت و مالداری هرات از برنامه‌های جدی این اداره در راستایی جمع آوری دوا‌های کم‌کفیت حیوانی در این ولایت خبر می‌دهد.

پیر محمد حلیمی، رئیس این اداره می‌گوید که هیئت تخنیکی آنان به منظور از بین بردن واکسین های کم‌کیفیت و تاریخ گذشته حیوانی روزانه در شهر هرات نظارت و گشت و گذار دارد.

این در حالی‌است که همزمان با افزایش خشک‌سالی‌های دوامدار، امکان تضعیف صنعت دامداری از جمله گاو داری در اکثر از ولایت‌های کشور وجود دارد.

جزئیات بیشتر در ویدیو…

منبع خبرگزاری وطن
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.