اتحادیه فارم‌های مرغ‌ گوشتی در هرات افتتاح شد

حمیدالله نوری، رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی در هرات به خبرگزاری وطن۲۴ گفت: با ایجاد ۵۰۰ فارم مرغ شش هزار قطعه‌ای، این ولایت از تولید و پرورش مرغ گوشتی به خودکفایی رسیده است.

به گفته او‌‌، گوشت مرغی که در هرات تولید می‌شود فقط ۳۰ درصد وارد بازار این ولایت شده و متباقی به ولایات دیگر کشور صادر می‌شود.

آقای نوری بیان داشت این اتحادیه روزانه ۱۵ موتر مرغ زنده را از هرات به دیگر ولایت‌ها صادر می‌کند.

رئیس اتحادیه مرغ‌داران هرات یادآور شد بخشی از صادرات مرغ‌های زنده گوشتی به ولایت‌های بادغیس، فراه، غور و نیمروز بوده اما بیشتر آنها به ولایت‌های قندهار و هلمند فرستاده می‌شوند.

وی ادامه داد پرورش مرغ‌های گوشتی در هرات برای دو هزار نفر ایجاد شغل کرده است.

در همین حال فرهاد میرزایی، یکی از فارم‌داران مرغ گوشتی در هرات می‌گوید‌: در گذشته اتحادیه مرغ‌های گوشتی و تخمی با هم یکجا بودند که مشکلات‌شان به گونه درست پیگیری نمی‌شد.

وی باور دارد با ایجاد اتحادیه مرغ‌های گوشتی در این ‌ولایت، مشکلات گذشته فرا راه فارم‌داران مرغ‌های گوشتی وجود نخواهد داشت.

آقای میرزایی گفت در اتحادیه مرغ‌های گوشتی، ۳۵ مرغ‌داری ثبت می‌باشد.

از سویی هم محمد شاه حیدریان، آمر انستیتیوت زراعت و وترنری ریاست زراعت هرات می‌گوید: فارم‌های مرغ‌داری در این ولایت رشد چشم گیری داشته و سرمایه گذاری‌های‌ زیادی برای آن صورت گرفته است.

به گفته او، مسئولان فارم‌های مرغ‌داری در هرات باید پزشکان متخصص را در مرغ‌داری‌ها داشته باشند تا بتوانند از شیوع امراض جلوگیری کنند.

آقای حیدریان خاطرنشان کرد به هر اندازه مرغ‌داری‌ها حمایت شوند به همان اندازه محصولات با کیفیت را به بازار صادر  خواهند کرد.

صاحبان فارم‌های مرغ‌داری در هرات همیشه خواهان توقف واردات گوشت از بیرون مرزهای کشور بوده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.