آگاهان: میزبانی امارت اسلامی از نشست بین‌المللی در کابل ابتکار مهم و ارزشمند است   

آگاهان سیاسی در هرات نشست ابتکار منطقه‌ای در کابل را گامی مهم و ارزشمند برای تعامل امارت اسلامی با منطقه دانسته و می‌گویند این‌گونه ابتکارات در راستای خروج از بحران و توسعه اقتصادی و سیاسی تاثیر جدی دارد.

سید جلال قادری، آگاه سیاسی و از فعالان شناخته شده هرات در گفتگو با خبرگزاری وطن24 گفت: «در واقع این نشست یک گام بزرگ برای توسعه سیاسی کشور است و نشان می‌دهد که کابل ظرفیت برگزاری و میزبانی از نشست‌های بین‌المللی را دارد.»

وی گفت که امروز در منطقه و جهان برداشت‌ها از افغانستان به نوعی وارونه است که این‌گونه نشست‌ها قطعا می‌تواند سطح دیدگاه نسبت به افغانستان و مردم این سرزمین را تغییر دهد.

آقای قادری می‌افزاید که رویکرد امارت اسلامی برای تعامل با منطقه در کنار شریک شدن به مسایل مهمی سیاسی، باعث افزایش اعتماد بین ملت‌ها و در نهایت افزایش رشد اقتصادی کشور می‌شود.

از جانبی‌هم، قادری تاکید می‌کند که این نشست در کابل به نوعی سوء تفاهم‌های که نسبت به افغانستان و اوضاع این کشور در سطح منطقه و جهان مطرح بود را از بین برده و یک نقشه راه واضح برای تعامل سازنده با جهان فراهم کند.

وی علاوه می‌کند که در پیش گرفتن رویکرد تعامل سازنده با جهان و منطقه یک نیاز مهم برای افغانستان و امارت اسلامی باید از این رهگذر دیدگاه‌های منمفی نسبت به مردم افغانستان را از بین ببرد.

عصر روز گذشته نشست ابتکار منطقه‌ای در کابل با حضور نمایندگانی از ایران، روسیه، چین، پاکستان و برخی کشورهای آسیای میانه و هند در کابل برگزار شد.

امیرخان متقی در این نشست گفت که امارت اسلامی به دنبال تعامل مثبت و در راستای منافع مشترک با کشورهای منطقه و جهان است و از آنان نیز می‌خواهند به اوضاع داخلی افغانستان احترام بگذارند.

نماینده ایران نیز در این نشست بر ضرورت افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و توسعه کشورها در قالب روابط حسنه همسایگی تاکید کرد.

گفتگو با سید جلال قادری، آگاه سیاسی:

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.