آوردن امنیت و توجه به امور انکشافی در اولویت کار والی جدید هرات است

به گزارش خبرگزاری وطن24، عبدالقیوم رحیمی والی هرات از پیشرفت عملیات خالد نیروهای امنیتی در مقابل طالبان در ولسوالی پشتون‌زرغون این ولایت ارزیابی کرد و در جمع مردم قریه مار آباد این ولسوالی صحبت نمود.
او در نخست به روح شهدای نیروهای امنیتی اتحاف دعا کرده و گفت: “دشمن باید متوجه باشد با قهرمانانی مواجه است که خدمتگذاران مردم هستند ولی به دشمن رحم نمی‌کنند.”
والی هرات هدف سفرش به ولسوالی پشتون‌زرغون را دریافت مشکلات مردم به ویژه از ناحیه خرابی سرک هرات_چشت شریف عنوان کرد و افزود تلاش خواهد کرد تا این سرک آسفالت شود.

آقای رحیمی در ادامه، کارهای طالبان را خلاف شرع خوانده و گفت: “اسلام دین اخلاق است، دین کشتن و دین تخریب وطن نیست، بلکه اسلام دین رحمت و شفقت است.”
او همچنان اولویت اساسی کار خود را آوردن امنیت و بعد از آن توجه امور انکشافی خواند و از مخالفین مسلح دولت نیز خواست تا به پروسه صلح بپیوندند.

درین میان رئیس شورای مردمی ولسوالی پشتون‌زرغون هرات، ضمن قدردانی از رشادت نیروهای امنیتی گفت: “ناامنی بیشتر از همه مردم را متضرر ساخته است.”
او، خواهان آغاز قیرریزی سرک هرات_چشت شریف شد.
در ادامه امین الله امرخیل فرمانده پولیس هرات که عملیات اخیر نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های شرقی این ولایت را رهبری کرده گفت: “با وجود برخی شایعات و جنگ روانی دشمن، هیچگونه مقاومتی درین مسیر دیده نشد، بلکه دشمن بزدل و ترسو، قبل از حرکت نیروهای امنیتی، این ساحات را ترک و به کوه ها متواری گردیدند.”
وی افزود پیام من به مخالفین دولت این است تا از برادرکشی دست برداشته مانع پیشرفت افغانستان نشوند در غیر آن حکومت مصمم است در مقابل وطن فروشان جدی عمل کند.

گفتنی است که بیش از یک هفته می‌شود عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی به رهبری فرماندهی پولیس هرات در ولسوالی‌های شرقی این ولایت جریان دارد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.