آموزگاران مراکز آموزشی خصوصی در هرات خواهان اجازه فعالیت‌های شان شدند

آموزگاران مراکز آموزشی خصوصی در هرات به دلیل مسدود بدون کورس‌های شان از طرف وزارت صحت عامه کشور در مقابل ساختمان اداره محلی این ولایت دست به اعتراض زدند.

14 روز پیش وزارت صحت عامه کشور به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا تمام مراکز آموزشی را در کشور تعطیل اعلام کرد.

به گزارش سایت خبری وطن24، محمد عارف رامش، مسئول اتحادیه مراکز آموزشی خصوصی در هرات می‌گوید: در این ولایت بیش از 100 مراکز آموزشی وجود داشته و بیش از سه هزار آموزگار مصروف تدریس بودند که همه شان اکنون بی‌کار می‌‌باشند.

وی بیان داشت وزارت صحت عامه کشور فقط مراکز آموزشی را تعطیل کرده در صورتی که هیچ جای شهر فاصله‌‌‌های اجتماعی رعایت نمی‌شود.

او فشار آوردن بالای مراکز آموزشی خصوصی را از طرف این وزارت ناعادلانه خوانده و خواهان اجازه بازگشائی مراکز آموزشی شد.

آقای رامش افزود مراکز آموزشی در این ولایت آماده است که تمام دستورالعمل‌های وزارت صحت عامه را مراعات کند.

به گفته وی هم اکنون در هیچ جای شهر فاصله‌های اجتماعی در نظر گرفته نمی‌شود و تمام ادارات به صورت عادی کارهای شان را پیش میبرند.

مسئول اتحادیه مراکز آموزشی خصوصی در هرات افزود ریاست معارف هرات هشدار داده در صورتی که مراکز آموزشی شان را باز کنند به دادستانی معرفی می‌شوند.

این معترضان خواهان حمایت مالی، معافیت مالیاتی و بازگشائی مراکز آموزشی هستند.

در همین حال ذکریا رحیمی، رئیس معارف هرات می‌گوید: بازگشائی مراکز آموزشی از صلاحیت‌های وزرات صحت عامه کشور بوده و متخصصین در این زمینه تصمیم می‌گیرند.

او در ادامه تأکید کرد فکر نمی‌کند که در چنین شرایط کرونایی وزارت صحت عامه کشور اجازه بدهد.

رئیس معارف هرات علاوه کرد حمایت‌های مالی از صلاحیت اداره محلی نبوده اما خواسته های شان را به گوش مسئولان در مرکز کشور میرسانند.

این آموزگاران معترض می‌گویند سال گذشته هم به دلیل شیوع ویروس کرونا مراکزهای آموزشی شش ماه مسدود بودند که تعداد زیادی شان به دلیل عدم پرداخت کرایه و نبود بودجه تعطیل شدند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.