آماده سازی کمپ مهاجران افغانستان از پاکستان در فراه؛ ارتقای مرکز درمانی و ایجاد سیستم آب رسانی

مسئولان محلی ولایت فراه در ادامه آمادگی‌ها در کمپ مهاجران و عودت کنندگان افغانستان از کشور پاکستان در این ولایت از ایجاد سیستم آب رسانی و ارتقای مرکز درمانی خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی احمدشاه ممتاز، نماینده ریاست احیا و انکشاف دهات ولایت فراه می‌گوید این ریاست با هماهنگی کمیته رسیدگی به مهاجران و به دستور مقام ولایت فراه آمادگی کامل برای برپاه کردن خیمه‌ها، فعال ساختن سیستم آبرسانی، تهیه کمک‌های صحی و مواد ضروری دیگر را روی دست گرفته است.

به گفته وی، قرار است برای رفع مشکلات مهاجران، سیستم آب رسانی را در این کمپ ایجاد کند.

همچنین این مقام علاوه می‌کند تا ایجاد سیستم آب رسانی برای رفع مشکلات مهاجران تانکر‌های آب سیار در این کمپ فراهم خواهد شد.

از سویی دیگر، ریاست صحت عامه این ولایت خبر داده که مرکز درمانی این کمپ برای ارائه خدمات صحی بهتر ارتقا پیدا کرده است.

داکتر دین محمد عبدالحق، معاون صحت عامه ولایت فراه گفت که ریاست صحت عامه در شهرک مهاجرین و عودت کنندگان افغان از پاکستان، به منظور خدمات ارزنده صحی، کلینیک PHC را به کلنیک CHC ارتقا داده‌اند.

او گفته که بعد از ارتقای این مرکز درمانی حالا یک آمبولانس، دو تن داکتر مرد و زن (MD)، یک قابله، یک نرس، یک مشاور با برخی از مواد صحی، ۲۴ ساعت خدمات خود را ارائه خواهند کرد.

با این حال، مقامات محلی و کمیته ایجاد شده در ارتباط به رسیدگی به مهاجران در فراه از نهادهای خیریه و موسسات خواسته‌اند که در راستای کمک رسانی با آنان همکاری کنند.

این در حالی است که طبق دستور رهبری حکومت بخشی از مهاجران اخراج شده به ولایت‌های غربی افغانستان اسکان داده شوند.

روند اسکان این مهاجران در ولایت فراه جریان دارد.

گفته شده، برخی از این مهاجران به ولایت هرات هم منتقل شده‌اند.

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.