آغاز واکسیناسیون پولیو در هرات/ از 17 عقرب تا 20 عقرب به مدت سه روز

جلسه هماهنگی تطبیق و آغاز واکسیناسیون پولیو در هرات و ولایات غربی بین مسئولان و سکتور خصوصی همچنان موسسات همکار برگزار شد.

در این جلسه بعد از هماهنگی لازم بین مقامات و ارگان‌های صحی قرار شد در ماه جاری به مدت سه روز به اطفال واکسین پولیو تطبیق شود.

به گزارش خبرگزاری جمهور، دفتر رسانه‌ای اداره محلی ولایت هرات در خبرنامه‌ای از آغاز هماهنگی واکسیناسیون پولیو درهرات و غرب کشور خبر داده است.

گفته شده واکسین پولیو از 17 عقرب آغاز و تا 20 عقرب به مدت سه روز پایان میابد.

در همین حال، داکتر صدیقی مسئول حوزوی پولیو سازمان جهانی صحت، ضمن ارائه گزارش از وضعیت پولیو در افغانستان، افزود که قرار است در این دور از کمپاین برای ۷۲۰۹۷۲ طفل زیر پنج سال واکسین پولیو تطبیق گردد.

او همچنان افزود که قرار است از مجموع ارقام فوق، برای ۶۴۸۸۷۵ طفل کپسول ویتامین A خوراند شود.

همچنان، داکتر احمدی، مسئول آگاهی‌دهی حوزوی یونیسیف نیز پیرامون آگاهی دهی به خانواده‌ها از طریق رسانه‌ها، مساجد و منابر معلومات داد.

در ادامه نوراحمد اسلام‌جار والی هرات با استناد به آیات قرآنی و احادیث نبوی، بر اهمیت مبارزه با مریضی‌های همه‌گیر تاکید کرد و آرزو برد تا در نتیجه تلاش‌های سکتور صحت شاهد محو پولیو در افغانستان باشیم.

وی همچنان در این زمینه با سکتور صحت اعلام آمادگی کامل را عنوان کرد.

این در حالیست که بر اساس آمار‌های آمریت‌های معافیت کتلوی ولایات حوزه غرب، قرار است برای ۱۳۰۶۴۱۷ طفل واکسین پولیو تطبیق گردد و همچنان برای ۱۱۷۵۷۸۴ از مجموع ارقام قبلی کپسول‌های ویتامین آ نیز داده شود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.