آغاز سال جدید تعلیمی در هرات؛ تمرکز توسعه معارف در تمامی نقاط هرات و بالا بردن کیفیت است

سال جدید تعلیمی در هرات طی همایشی با حضور مسئولان محلی هرات و دهها تن از آموزگاران این ولایت، امروز چهارشنبه، اول حمل 1403 آغاز شد.

والی هرات در این همایش بر ضرورت عزم جدی جهت رشد معارف و تقویت نظامی آموزشی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی رحمت‌الله جابر، رئیس معارف هرات نیز در این همایش گفت که تمرکز جدی بر توسعه معارف در مناطق محروم و دورافتاده هرات دارد و چالش‌های سر راه معارف یکی پی دیگری در حال برطرف شدن است.

او گفت که امسال بیش از یک میلیون دانش‌آموز در چوکات معارف هرات به سراغ سال جدید تعلیمی می‌روند و تمام تلاش‌ها بهتر کردن کیفیت درس و تعلیم و حمایت از آموزگاران و دانش‌آموزان است.

او از خانواده‌ها خواست تا فقط نگاه شان به معارف و مکتب نباشند، بلکه تلاش کنند فرزندان خود را تربیه سالم دهند و همکار و همگام با معارف پیش بروند.

مولوی نور احمد اسلام‌جار، والی هرات هم گفت که اصلی‌ترین چالش برای جامعه فعلی کمبود علم و دانش است و باید همه دست به دست هم داده بر این چالش مهم رسیدگی کنیم.

وی تاکید کرد که امارت اسلامی متعهد به حمایت از معارف است و حتی از مسئولان نظامی و عساکر بیشتر به درس و تعلیم فرزندان این سرزمین تلاش می‌کنند.

با این حال، مسئولان اتحادیه‌های مکاتب حصوصی هرات نیز بر ضرورت همکاری‌های بیشتر میان مکاتب خصوصی و دولتی تاکید کرده و گفتند که تلاش همه توسعه مهارت‌ها و بالابردن ظرفیت دانش‌آموزان است.

این درحالی است که وزارت معارف نیز در اعلامیه‌ای به مناسبت آغاز سال تعلیمی ۱۴۰۳ گفته که امارت اسلامی متعهد است تا خدمات آموزشی متوازن را به تمام نقاط کشور فراهم کند.

این وزارت از تمامی دانش‌آموزان خواسته تا از پوشیدن لباس‌های که در تناقض با اصول اسلامی و افغانی باشد، اجتناب کنند.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.