آرایش جنگی در هرات در حال تغییر است

منابع محلی در هرات می‌گویند نیروهای جبهه مقاومت مردمی و ارتش در این ولایت در حال افزایش است و آرایش جنگی به زودی تغییر خواهد کرد.

این درحالیست که روز گذشته مواضع طالبان در چندین نقطه هرات مورد حملات زمینی و هوایی نیروهای امنیتی و مقاومت مردمی قرار گرفتند.

در این حملات به گفته مقام ولایت هرات نزدیک به 100 طالب کشته و زخمی شدند.

حملات هوایی بیشترین نقش را در وارد کردن تلفات به طالبان داشته است.

با این حال، وضعیت امنیتی شهر هرات از شب گذشته به این طرف به صورت نورمال است و تا کنون درگیری شدیدی بین دولت و طالبان صورت نگرفته است.

عبدالرازق احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت مردمی حوزه غرب صبح امروز یکشنبه (10 اسد) به سایت خبری وطن24 گفت: وضعیت جبهه مقاومت و استحکامات در غرب و شرق ولسوالی انجیل تقویت شده است.

وی بیان داشت در روستاها هم مجاهدین خطوط دفاعی شان را تقویت کرده و سنگرها در حال تقویت شدن می‌باشد.

او یادآور شد “بازهم نگرانی وجود دارد که شاید در میان این نیروها ستون پنجم هم وجود داشته باشد و باید همه در این زمینه جدی و هوشیارانه عمل کنند.”

آقای احمدی افزود نیاز است که باید هر چه زودتر فرماندهی جنگ به مجاهدین برگردد تا دشمن بیشتر سرکوب شود.

از جانبی هم جمال ناصر حبیبی، عضو شورای رهبری جبهه مقاومت مردمی در صحبت با سایت خبری وطن24 می‌گوید که جبهات مردمی بر علیه طالبان از دیروز تا کنون در حال افزایش است و به زودی وضعیت جنگ در کمربندهای امنیتی شهر هرات تغییر می‌کند.

اداره محلی هرات هم با پخش خبرنامه‌ای گفته که نیروهای تازه نفس برای سرکوب طالبان وارد این ولایت شده است.

از چند روز به این طرف این گروه حملات شان را در اطراف شهر هرات افزایش داده و قصد داخل شدن به شهر را دارند که تا کنون با مقاومت جدی نیروهای امنیتی و مردمی مواجه شده اند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.