2000 هزار قاچاقچی در سراسر افغانستان بازداشت شدند

معین وزارت مبارزه با مواد مخدر در سفرش به ولایت بادغیس گفته است تا کنون بیش از دو هزار نفر قاچاقچی بازداشت شده و 43 هزار کیلوگرام مواد مخدر ضبط شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، معین وزارت مبارزه با مواد مخدر روز گذشته طی سفری به ولایت بادغیس آمده است.

عبدالحق همکار، معین وزارت مبارزه با مواد مخدر هدف از سفرش را دیدار با شهروندان و جلب همکاری آنان برای مبارزه با موادمخدر و ریشه‌کن کردن این پدیده را عنوان کرده است.

او می‌گوید آنان بیش از ۱۷۰۰ عملیات در راستای از بین بردن مواد مخدر در سراسر افغانستان راه اندازی کردند.

وی اضافه کرد که در این عملیات‌ها بیش از دو هزار فرد قاچاقچی بازداشت شده و حداقل ۴۳ هزار کیلوگرام انواع مختلف مواد مخدر نیز کشف و ضبط شده است.

وی تاکید کرده که طی سال ۱۴۰۱ خورشیدی ۸۷ هزار هکتار زمین زیر کشت مواد مخدر از سوی نیروهای امارات اسلامی تخریب و از بین برده شده است.

همچنین آقای همکار جمع آوری معتادان از سطح شهرها نیز برنامه دیگر وزارت مبارزه با مواد مخدر برای محو این پدیده است که تا حال ۸۴ هزار تن از آنان جمع‌آوری شده‌اند.

در همین حال عبدالصمد جاوید والی بادغیس نیز تاکید می‌ورزد که اداره محلی تمام سعی و تلاش خویش را مبنی بر محو مواد مخدر در سراسر این ولایت، انجام می‌دهد.

این درحالی است که باشنده‎‌گان بادغیس همواره خواهان جلوگیری از کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در این ولایت بوده اند.

هرچند آمار مشخص از رقم معتادان در ولایت بادغیس در دست نیست اما گفته شده که بیش از سه میلیون تن در سراسر کشور آغشته به مواد مخدر هستند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.