یک خانم تجارت پیشه در هرات برای 50 نفر زمینه کار فراهم کرده است

یک خانم تجارت در پیشه در ولایت هرات با راه اندازی یک کارگاه خیاطی برای 50 تن از بانوان در این ولایت زمینه کار را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، نسرین کشاورز، مسئول کارگاه خیاطی«نگین» در شهرک المهدی جبرئیل هرات می‌گوید که وی این کارگاه را حدود هفت سال قبل به منظور اشتغال زایی برای زنان  تاسیس کرده است.

به گفته خانم کشاورز، بیشتر کسانی که در این کارگاه مصروف به کار هستند، دختران دانش‌آموز مکتب، دانشجویان دانشگاه و خانم‌های خانه می‌باشند.

وی می‌افزاید که در حال حاضر تعداد 50 نفر که اکثرا بانوان اند، در این کارگاه خیاطی مصروف کار هستند.

او بیان می‌کند که کارگاه خیاطی وی در زمینه تولید یونیفورم‌های مکاتب، شرکت‌های تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.

این خانم تجارت پیشه هم‌چنان می‌گوید که با توجه با محدودیت وضع شده در خصوص کار بانوان در کشور، افزایش همچو مشاغل در رشد اقتصادی خانواده، به ویژه زنان مفید می‌باشد.

از سویی‎هم، شماری از کارکنان که در این کارگاه خیاطی مشغول به کار هستند می‌‌گویند که بنا بر مشکلات اقتصادی و محروم شدن از آموزش، به کار خیاطی روی آوردند.

فرشته احمدی، یکی از دانش‌آموزان دوره لیسه مکتب است که در این کارگاه کار می‌کند.

او می‌گوید که بعد از بسته شدن مکاتب دخترانه، به کار خیاطی روی آورده که در کنار یادگیری این هنر، کمکی برای خانواده خود برای تامین مخارج زندگی کند.

صابره ابراهیمی، یکی از دانشجویان دانشگاه هرات است که از چند ماه به این سو در این کارگاه، خیاطی می‌کند.

خانم ابراهیمی بیان می‌کند که سال چهارم رشته تعلیم تربیه در دانشگاه هرات بود که دانشگاه‌های کشور مسدود شد و حالا حرفه خیاطی را پیش می‌‍برد.

وی علاوه می‌کند که برای استقلال مالی و استفاده بهتر از رخصتی‌های دانشگاه، شغل خیاطی را برگزیده است.

این در حالی‌است که بعد از تعطیلی مراکز تعلیمی و تحصیلی در کشور، آموزش و کار در حرفه‌های صنایع دستی و هنری در میان بانوان افزایش یافته است.

بیکاری و مشکلات اقتصادی از دلایل اساسی روی آوری زنان و به ویژه دختران دانش‌آموز و دانشجویان به کارهای خانگی گفته می‌شود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.