کمیته فرهنگی و امنیتی در هرات آغاز به فعالیت کرد

کمیته امنیتی و فرهنگی در هرات آغاز به فعالیت کرد و اولین جلسه این کمیته با حضور مقامات دولتی و برخی از چهره‌های متنفذ دینی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، همزمان با ایجاد کمیسیون امنیتی و فرهنگی در مرکز کشور، کمیته امنیتی و فرهنگی در هرات هم آغاز به فعالیت کرد.

اولین نشست این کمیته فرهنگی روز گذشته (یک‌شنبه، 6 حمل) با حضور داشت روسای برخی از ادارات دولتی هرات و شماری از بزرگان و متنفذین قوم اهل تشیع برگزار شد.

هدف از ساخت این کمیته ایجاد اتحاد بین تمام اقوام و مذاهب افغانستان و همچنان تامین امنیت با همکاری حکومت و مردم می‌باشد.

شیخ عزیز الرحمان المهاجر، رئیس امر به معروف و نهی از منکر هرات گفت که قوم پرستی و تعصب از رسوم زمان جهالت است و در نظام امارت اسلامی وجود ندارد.

هدف امارت اسلامی وحدت و فرمان خداوند متعال است که باید در جامعه به وجود آید.

مولوی احمد الله متقی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات در این جلسه نیز می‌گوید تامین امنیت برای تمامی شهروندان از اقوام و قبایل مختلف حق مسلم شان است.

مولوی متقی می‌گوید: «اتفاق و اتحاد خواست شهروندان و مسوولان در کشور می‌باش».

با این همه، بزرگان و متنفذین که در این نشست گفتند: «وحدت و اتحاد بین اقوام کشور مشت محکمی بر دهان فرصت طلبان و استفاده جویان می‌باشد».

کمیته فرهنگی در هرات متشکل از مسو‌ولان امر به معروف و نهی از منکر، اطلاعات و فرهنگ، حج اوقاف ‌و شاروالی می‌باشد که روی تقویت فرهنگی، ایجاد وحدت، رسیدگی به مشکلات مردم و هماهنگی در برگزاری برنامه‌های اجتماعی می پردازند.

همچنان در این جلسه تاکید شد تا برگزاری مراسم‌های دینی و اجتماعی اهل تشیع به خاطر تامین امنیت بهتر با هماهنگی کمیته فرهنگی صورت گیرد و مراسمات شان در جای تعیین شده برگزار شود.

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.