پایان مراسم پرشور و معنوی اعتکاف؛ مردم هرات برای آزادی قدس شریف دعا کردند

مراسم معنوی اعتکاف با حضور گسترده مردم از 13 هم رجب، سال روز ولادت امیرالمومنین (ع) در مسجد جامع محمدیه جغاره هرات آغاز و 15 ام رجب خاتمه یافت.

در این سه روز مردم در این مراسم، به دعا، راز و نیاز با آفرینده خود خداوند متعال خلوت کرده و دل‌های خود را شستشو دادند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، روح‌الله نجفی، مسئول برگزاری مراسم اعتکاف در مسجد جامع محمدیه جغاره هرات گفت: «امسال این مراسم به صورت ویژه‌‌ی از سوی مردم استقبال شده و حدود 1200 تن از خانم‌ها و مردان به مراسم اعتکاف در این مسجد اشتراک کردند».

او اضافه کرد شوق و علاقه مردم برای اشتراک در این مراسم معنوی بیش از حد توان مسئولان مسجد جامعه محمدیه جغاره بوده و آنان به دلیل کمبود جا فقط از یک هزار و 243 تن از مردم توانسته‌اند پذیرایی کنند که 921 تن از خانم‌ها و 322 تن هم از آقایان اشتراک کردند.

او گفت آمار علاقمندان برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف دو برابر الی سه برابر از کسانی که در این مراسم حضور داشتند، بود.

آقای نجفی تصریح کرد این مراسم متفاوت و با تدابیر امنیتی و اجتماعی بهتر نسبت به سال گذشته برگزار شده است.

از سویی هم، محمد داود محمدی، معتکف در مسجد محمدیه جغاره هرات گفت که در این سه شبانه روز متعکفان به راز و نیاز و دعا برای رستگاری و عاقبت بخیری خود و جامعه اسلامی کردند.

او عنوان کرده در کنار خلوت فردی، دعای جمعی مردم در این مراسم معنوی آزادی تمام سرزمین‌های اسلامی به ویژه فلسطین از چنگ ظالمان و اسرائیل ستم‌کار بوده است.

او گفت مردم مظلوم فلسطین در شرایط فعلی که از سه الی چهار ماه گذشته مورد حملات جنایات‌بار رژیم غاصب اسرائیل قرار دارند تنها کار و کوچک‌ترین عملکرد یک فرد مسلمان و مومن در برابر مردم مظلوم فلسطین دعایی برای آزادی آنان از زیر تیغ ظلم ستم‌کاران است.

با این حال، مراسم معنوی اعتکاف در مسجد جامع صادقیه و مسجد جامع حضرت آیت‌الله محقق کابلی (ره) نیز برگزار شد.

 

 

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.