پاکستان تا کنون 446 هزار نفر از مهاجران افغانستان را اخراج کرده است

رسانه‌های پاکستان طی گزارشی اعلان کرده که تاکنون دست‌کم 446 هزار نفر از مهاجران افغانستان از به کشورشان بر گشتانده شدند.

به گزارش رسانه‌ی دولتی رادیو پاکستان، تنها روز گذشته (شنبه، ۲ جدی) یک‌هزار و ۱۵۹ نفر به افغانستان برگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، این رسانه نوشته است: «بازگرداندن اتباع بیگانه‌ی غیرقانونی، از جمله افغان‌ها به وطن شان به‌صورت آبرومندانه و امن ادامه دارد».

پاکستان در ماه اکتوبر برای مهاجران غیرقانونی از جمله ۱.۷ میلیون شهروند افغانستان ضرب‌الاجل تعیین کرد که آن کشور را ترک کنند و در غیر این‌صورت اخراج می‌شوند.

گفته شده بازگشت و اخراج مهاجران از پاکستان به وخامت بحران بشری در افغانستان افزوده است.

با این حال، برخلاف ادعاهای رسانه‌های پاکستانی، رفتارهای ناپسند و دور از انتظار در زمان اخراج مهاجران افغانستان از سوی سربازان پاکستانی گزارش شده است.

پیش از این عبدالسلام حنفی، رییس کمیسیون رسیدگی به مهاجرین گفته بود که از زمان آغاز روند اخراج اجباری مهاجرین از کشورهای همسایه تا کنون بیش از ۷۰۰ هزار مهاجر به افغانستان عودت کرده اند.

مقامات امارت اسلامی هم در محفل تجلیل از “روز جهانی مهاجر” در مرکز رسانه‌های حکومت، گفته بودند که پاکستان برخلاف معیار‌های اسلامی، انسانی، همسایگی و بین‌المللی دست به اخراج اجباری مهاجرین افغانستانی زده و اموال مهاجرین را مصادره و غارت کرده‌اند.

آنان از جامعه جهانی خواسته بودند تا نسبت به اخراج اجباری مهاجرین بی تفاوت نباشند و نقش مسئولانه و سازنده در این زمینه ایفا کنند.

به گفته این مقام ها، 2.8 میلیون مهاجر در طول بیش از دو سال گذشته به افغانستان برگشته اند.

 

 

منبع خبرگزاری وطن
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.