واکنش سازمان ملل بر منع کار زنان در افغانستان؛ کارمندان این سازمان تا دو روز به دفاتر خود نیاید

سازمان ملل‌متحد در واکنش به تمدید ممنوعیت کار زنان از سوی امارت اسلامی به ۳۳۰۰ کارمند خود در افغانستان دستور داده‌است که در دو روز آینده به دفاتر خود حاضر نشوند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، این تصمیم بعد از آن اتخاذ می‌شود که امارت اسلامی ممنوعیت کار زنان در دفاتر سازمان ملل متحد را تمدید کرد.

«ستیفان دوجار» سخنگوی ملل متحد، شب گذشته در مقر این سازمان در نیویورک به خبرنگاران گفت که کارمندان یوناما، دفتر ملل متحد در افغانستان از سوی امارت اسلامی دستورهای شفاهی مبنی بر ممنوعیت کار زنان در نهاد‌های این سازمان دریافت کرده اند.

یوناما روز گذشته ابراز نگرانی کرد که به کارمندان زن افغان این سازمان در ولایت ننگرهار اجازه داده نشده که سرکار خود حاضر شوند.

آقای دوجاریک گفت که ملل متحد متوجه پیامدهای اقدامات خود است و مسئولان ملل متحد امروز چهارشنبه با مقامات وزارت خارجه امارت اسلامی ملاقات کرده و خواستار توضیحات می‌شوند.

ملل متحد می‌گوید که چهارصد زن در دفاتر این سازمان در افغانستان کار می‌کنند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که مسوولان امارت اسلامی همواره گفته‌اند که در چوکات دین و شریعت اسلامی به حقوق زنان احترام می‌گذارند.

گفتنی است که مقامات امارت اسلامی در ماه دسمبر سال گذشته کار زنان در موسسات غیردولتی داخلی و خارجی را تا امر ثانی منع کردند؛ ولی سپس برای کار زنان در بخش صحت و تغذیه معافیت استثنایی قایل شدند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.