نیویارک تایمز: ترمپ درصورت پیروزی در انتخابات سالانه میلیون‌ها پناه‌جو را اخراج خواهد کرد

نیویارک تایمز گزارش داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا سرگرم برنامه‌ریزی سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی و اخراج گسترده پناهجویان در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۵ است.

آقای ترامپ قصد دارد اردوگاه‌های بزرگی برای اخراج پناهجویان ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، نیویارک تایمز افزوده که دونالد ترمپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا می‌خواهد این کشور را از حضور «مهاجران غیرمجاز» پاک و سالانه میلیون‌ها پناهجو را اخراج کند.

او، که برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده آماده می‌شود، در ماه سپتامبر گذشته در میان جمعیتی از هوادارانش در ایالت آیوا گفت که در نظر دارد سیاست‌های ضدمهاجرتی را سخت‌تر کند.

به نقل از نیویروک تایمز، ترامپ می‌گوید: «به دنبال الگوی آیزنهاور، ما بزرگترین عملیات اخراج داخلی [پناهجویان] در تاریخ امریکا را اجرا خواهیم کرد.»

آقای ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ سیاست‌های سختگیرانه‌ای علیه مهاجران وضع کرد و در مرزهای جنوبی و شرقی کشور حصار کشید.

حالا او به هوادارانش قول داده که اگر بار دیگر به قدرت برسد، نه تنها سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی دوران اول خود را احیا خواهد کرد، بلکه این سیاست‌ها را شدت بیشتری خواهد بخشید.

به گزارش نیویارک تایمز، آقای ترامپ قصد دارد که سیاست‌های مرزی دوران ریاست جمهوری خود را برگرداند و ورود شهروندان برخی از کشورهای دارای اکثریت مسلمان را ممنوع کند.

از جانبی‌هم، با تغییرات سیاسی در افغانستان هزاران شهروند افغانستان نیز به آمریکا رفته و معلوم نیست با روی کار آمدن دونالد ترمپ، چه تصمیمی درباره آن‌ها گرفته خواهند شد.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.