نگرانی نقاشان و خطاطان از مشکلات اقتصادی؛ تاجران هرات از هنرمندان حمایت اقتصادی کنند

برخی از نقاشان و خطاطان ولایت هرات برای رشد و انگیزه در عرصه هنر خواستار حمایت اقتصادی از سوی حکومت و تاجران این ولایت شده‌‎اند.

عبدالقدیر اسلم‌زاده، یکی از نقاشان و خطاطان ولایت هرات در صحبت با خبرگزاری وطن24 گفت: «اکثریت هنرمندان توقع دارند تا تاجران و سرمایه‌گذاران این ولایت از آنان حمایت کنند».

او عنوان کرد تاجران از طریق مختلف با خرید تابلوهای نقاشی و خطاطی، برگزاری نمایشگاه‌ها و همچنان انتقال و فروش کارهای هنری آنان به خارج از کشور می‌توانند از هنرمندان در زمینه اقتصادی حمایت کنند.

آقای اسلمی در ادامه می‌گوید: ریاست اطلاعات و فرهنگ در برگزاری نمایشگاه‌ها همکاری‌های را داشته است اما باید در زمینه اقتصادی که مهم‌تر می‌باشد با طرح و اجرای برنامه‌های مختلف حمایت کند.

در همین حال، عبدالجلیل توانا، مسئول انجمن خطاطان ولایت هرات هم گفت: «ادارات حکومتی در زمینه حمایت از هنرمندان باید برنامه‌های مختلفی را داشته باشند».

او بیان کرد که ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات می‌توانند زمینه فراهم‌ سازی و هماهنگی برگزاری نمایشگاه‌ها بین‌اللملی برای هنرمندان در داخل و خارج از کشور کار کنند.

با این همه، مولوی نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات گفته است که در سال جاری برنامه‌های مختلفی برای حمایت از هنرمندان دارند.

وی اضافه کرد که این برنامه‌ها قرار است با همکاری خود هنرمندان اجرایی شود.

همچنین او بیان کرد که امارت اسلامی متعهد به حمایت از هنرمندان است و تلاش دارد با راه اندازی برنامه‌های مختلف در زمینه رشد آنان همکار باشد.

در هیمن حال آگاهان فرهنگی هرات می‌گویند مهم‌ترین دغدغه هنرمندان این ولایت در این روزها وضعیت اقتصادی آنان می‌باشد.

به گفته‌ آنان حکومت در کنار راه اندازی به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان برنامه‌های برای رشد اقتصادی آنان هم در نظر بگیرد.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.