میزبانی موسسه خیریه امام جواد از معلولان هرات

موسسه خیریه امام جواد شب گذشته از 70 فرد معلول میزبانی کرده و آنان را به مکان‌های تفریحی هرات سیر داده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، بشیراحمد دقابی، مسئول موسسه خیریه امام جواد (ع) در هرات گفت که آنان هر ساله با فرا رسیدن 27 ماه مبارک رمضان تمامی اعضای انجمن پیر هرات را به مکان‌های مختلف هرات جهت تفریح می‌برند.

به گفته او این برنامه به جهت افزایش نشاط و شادمانی در میان معلولان برگزار می‌شود.

از سویی‌هم، عبدالرحیم رادمنش، یکی از مسئولان انجمن معلولان پیر هرات گفت که نهادهای مختلف خیریه درهرات هر از گاهی برنامه‌های حمایتی از معلولان را دارند و موسسه خیریه امام جواد (ع) یکی از آنان است.

به گفته او شماری از معلولان که در انجمن پیر هرات حضور دارند بی‌خانواده هستند و وضعیت برخی از آنان هم به لحاظ روحی و جسمی وخیم است.

به گفته او حکومت در راستای حمایت از معلولان گام‌هایی برداشته اما تا کنون اقدام عملی جهت تحت پوشش قراردادن آن‌ها صورت کامل نگرفته است.

شماری از معلولان هم با استقبال از برنامه‌های موسسه خیریه امام جواد (ع) می‌گویند که آنان به لحاظ روحی نیازمند همچین برنامه‌هایی هستند.

به گفته آنان، معلولان به عنوان عضو جدایی ناپذیر جامعه همواره مورد کم‌لطفی قرار گرفته و برگزاری چنین برنامه‌ها، نشاط را در دل آنان زنده می‌کند.

این درحالی است که در ولایت هرات علاوه بر انجمن پیر هرات شمار زیادی از نهادهای حامی معلولان وجود دارد و در آن‌ها صدها فرد معلول عضویت دارند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.