مقامات امارت اسلامی در زمینه‌ای فعالیت تجاری زنان همکاری کنند

شماری از زنان تجارت پیشه هرات در دیدار شان با رئیس اطلاعات فرهنگ خواستار حفظ حقوق و اجازه فعالیت خود را در جامعه از مقامات امارت اسلامی شدند.

قابل ذکر است که این بانوان تجارت پیشه به دعوت ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات در این نشست جمع شده بودند.

بهنازسلجوقی، یکی از این خانم‌‌های تجارت پیشه در گفتگو با خبرگزاری وطن24 گفت: زنان تجارت پیش در این ولایت اکنون همه بیکار شده‌اند و نیاز است که دوباره با همکاری دولت امارت اسلامی فعالیت شان را از سر بگیرند.

وی بیان داشت پس از صبحت‌های رئیس اطلاعات و فرهنگ بانوان تجارت پیشه در این ولایت روحیه خوبی پیدا کرده و دوباره مانند گذشته فعالیت‌های شان را آغاز می‌کنند.

او افزود کسانی را که این زنان به عنوان مسئولان اتاق بانوان تجارت پیشه در هرات انتخاب کرده بودند، متأسفانه امروز با آنان همکاری نکرده‌اند.

خانم سلجوقی افزود این زنان تجارت پیشه پس از این رئیس اتاق قبلی بانوان را به دلیل عملکرد بد در وظیفه خود وی را به عنوان رئیس زنان نمی‌پذیرند.

این بانوی تجارت پیشه هرات از رئیس اطلاعات و فرهنگ خواست که برای ایجاد یک اتاق جدید برای بانوان و دادن جواز همکاری کند.

در همین حال صدیقه تمسکی، یک دیگر از بانوان تجارت پیشه هرات می‌گوید: مرکز خدیجه‌الکبرا یگانه فروشگاه زنان در این ولایت است که پس از تحولات اخیر و مشکلات موجود در کشور از فعالیت باز مانده است.

وی گفت اکنون به دلیل چالش‌های موجود سر راه بانوان تجارت پیشه تعداد زیادی از این خانم‌ها از دادن پول برق و کرایه دوکان شان قرض دار هستند.

در همین حال مولوی نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید: امارت اسلامی به توان مندی زنان باورمند بوده و آماده همکاری با خانم‌های تجارت پیشه می‌باشد.

او تأکید کرد حکومت به دنبال ظرفیت‌های اقتصادی و استعدادها بوده در این زمینه بدون وقفه تلاش می‌کند.

آقای حقانی از خانم‌های تجارت پیشه هرات خواست طرحی بدهند و یک فروشگاه بنام زنان ایجاد شود که خود بانوان به صورت آزادانه وسایل دستی شان را به فروش برسانند و همه کار خود آنان باشند.

در پایان این برنامه زنان تجارت پیشه هرات گفتگو با رئیس اطلاعات و فرهنگ را سازنده خوانده و آن را به فال نیک گرفتند.

تعداد زیادی از بانوان تجارت پیشه در هرات وجود دارند که در بخش‌های مختلف صنایع دستی و اقتصادی در کنار فامیل‌های کار می‌کنند و همکار با خانواده خود در مسایل اقتصادی و یا م خودشان نان آور خانه‌ای خود هستند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.