مجسمه تاریخی احتمالا افغانستانی در مرکز آمریکا پیدا شد

پولیس آمریکا می‌گوید یک مجسمه سنگی تاریخی که گمان می‌رود مکان اصلی آن افغانستان باشد در غرب واشنگتن، مرکز این کشور کشف کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، به نقل از جمهور، مقامات پولیس آمریکا با تائید کشف این مجسمه می‌گویند که قدامت آن به قرن سوم می‌رسد و احتمالا مربوط خاک افغانستان باشد.

به گفته پولیس آمریکا، قیمت این مجسمه کم‌یاب حدود 500 هزار دالر پیش‌بینی شده‌است.

واحد تحقیقاتی امنیت داخلی و شاخه تحقیقاتی گمرگ و حفاظت مرزی ایالات متحده بیان می‌کند که این اثر باستانی را هنگام عبور از بندر سیاتل در غرب واشنگتن کشف و ضبط کرده‌اند.

این اداره به نقل از انتقال دهندگان این آثار باستانی به آمریکا می‌افراید که آنها این مجسمه را در سال 1958 از یک خانواده به دست آورده است.

در همین‌حال، رابرت هامر، نماینده ویژه برای حفاظت از مرزها، آمریکا هم گفته است که ارزش این اثر تاریخی در بازار سیاه بالا بوده، اما در کشور اصلی‌اش دارای ارزش واقعی می‌باشد.

وی علاوه می‎کند که واردات آثار باستانی و هنری موجب می‌شود تا فرصت دزدی و غارت اقلام باستانی برای افراد از کشور مادری شان فراهم شوند تا با سود بالا به فروش برسانند.

رسانه محلی آمریکای به نام یو‌اس‌تایمز‌ هم گزارش داده که قاچاق آثار باستانی با کاهش ثبات سیاسی، افزایش می‌یابد.

این در حالی است که پس از خروج نیروهایی امریکایی از افغانستان، وزارت امور خارجه امریکا واردات بسیاری از آثار هنری و باستانی افغانستان را به ایالات متحده ممنوع اعلام کرد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.