فعالان هرات: تلاش جمعی و اتحاد مردم افغانستان باعث شکست متجاوزان شد

شماری از عالمان دین و فعالان اهل تشیع هرات هم‌زمان با دوسالگی حکومت سرپرست و هم‌چنین فرا رسیدن سالروز خروج انگلیس از کشور و استقلال افغانستان تاکید دارند که نقش تمامی اقوام در مبارزه با متجاوزان باعث شده هیچ قدرت جهانی در افغانستان دوام نیاورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مطهری، رئیس شورای علمای شیعه جبرئیل هرات به خبرگزاری وطن24 می‌گوبد که مردم افغانستان جدایی از قومیت و سمت، در مبارزه با استکبار و متجاوزان نقش فعال ایفا کردند و این وحدت شان بوده که باعث پیروزی شده است.

آقای مطهری خروج آمریکا از افغانستان را دست‌آورد مهم دانسته و تاکید دارد که زمان آن رسیده تا مسئولان فعلی با درک نیازهای جامعه، از توانمندی‌های موجود جامعه متکثر افغانستان در راستای پیشرفت و آبادانی استفاده کنند.

او می‌افزاید که اهل تشیع هرات به عنوان یک قشر بزرگ و مهم این ولایت همواره حامی پیشرفت و رشد اقتصادی در این ولایت بوده و لازم است حکومت از کدرهای جوان و نیروی فعال این قشر بیشتر از گذشته در نهادهای حکومتی استفاده کند.

علی احسانی، فعال اجتماعی نیز می‌گوید: «دست‌آوردهای دو سال اخیر حکومت در عرصه امنیتی و اقتصادی چشم‌گیر است و این روند با شراکت دولت و ملت بیشتر از گذشته می‌شود».

وی افزود که شیعیان افغانستان و هرات نباید از نظر حکومت دور بمانند، زیرا که این موضوع باعث می‌شود خواست دشمنان که همانا نفاق و قوم‌گرایی است برآورده شود و جامعه متحد افغانستان پارچه پارچه شود.

بیشتر در صوت…

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.