فرار شماری از معلمان غور از وظایف‌شان/معارف، معلمان غیر حاضر را برکنار می‌کند

بنا بر تحقیقات صورت گرفته، در شماری از مکاتب ولایت غور، بی‌توجهی به قوانین و انضباط کاری از سوی تعدادی از آموزگاران سر زده است.

این یافته‌ها، مواد اسنادی است که در اختیار خبرگزاری وطن24 قرار گرفته و در آنها دیده می‌شود سه تن از استادان “لیسه سلطان رضیه غوری” بدون توجه به اصول و نظم اداری، 21 روز در مکتب خود حاضر نشده و بیرون از ولایت غور در مسافرت به سر می‌برده‌اند.

در این اسناد همچنین شکایت‌نامه و گزارش آمر لیسه سلطان رضیه غوری به چشم می‌خورد که خطاب به آمریت معارف شهری خبر داده است سه تن از معلمان این لیسه از تاریخ 15 حمل 1397 تا 6 حمل 1398 در مکتب مورد نظر حضور نداشته‌اند.

بنا بر این گزارش و اسناد، فروزان و سحر با ارائه برخی اسناد درمانی، غیبت خود را توجیه کرده‌اند.

این گواهی‌های درمانی از سوی پزشکانی در صحت عامه ولایت هرات برای این دو تن صادر شده است.

با این حال منابع خبرگزاری وطن24 در ولایت غور خبر می‌دهند “فوزیه” معلم سوم این قضیه، هنوز هم در غیبت به سر برده و در کشور هند حضور دارد.

گفته شده عده‌ای از مسئولان ارشد دولتی در غور از این استادان پشتیبانی می‌کنند و مانع اخراجشان از معارف هستند.

حالا عبدالحکیم غفوری، معاون مالی – اداری و سرپرست معارف ولایت غور ضمن تائید اسناد وطن24، گفته است دو تن از این استادان به نام‌های فوزیه و فروزان، به دلیل عدم حضور در محل کار و عدم ارائه توضیحات و اسناد قابل پذیرش از کار در معارف اخراج می‌شوند.

بنا بر صحبت‌های وی، سحرگل، استاد دیگری که در این گزارش به بی توجهی وظیفه‌ای متهم شده بود، با اسناد و مدارک درمانی که از صحت عامه ولایت هرات ارائه کرده، به کارش ادامه می‌دهد.

 

با وجود تلاش‌های فراوان، نتوانستیم با آموزگارانی که نامشان در اسناد آمده، گفتگو کنیم اما حق توضیح و نشر صحبت‌های آنان در آینده محفوظ خواهد بود.

ناصر خاضح، والی غور چندی پیش از ضعف معارف این ولایت شکایت کرده بود.

او حالا می‌گوید اوضاع بهتر شده ولی هنوز هم نیاز است ظرفیت‌ها افزایش یابد.

در سال‌های گذشته معارف این ولایت نسبتا شکننده بوده است.

مشکلاتی از جمله نبود امکانات، کمبود آموزگاران متخصص و نا امنی، اساس معارف غور را ضربه زده است.

با این حال از مکاتب و لیسه‌های دیگری در غور شکایت‌هایی رسیده که تا زمان تکمیل اسناد، خبرگزاری وطن24 نامی از آنان نمی‌برد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.