عوامل حمله هوایی در کابل، مستحق مجازات نیستند

پنتاگون می‌گوید عوامل حمله هوایی هواپیمای بدون سرنشین امریکا در ماه آگست در کابل که منجر به کشته شدن 10 عضو یک خانواده از جمله چند کودک شد، مستحق مجازات نیستند.

به گزارش خبرگزاری وطن24 و به نقل از بی‌بی‌سی، یک بازرس ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نتیجه‌گیری کرده است که حمله پهپادی ماه اوت امسال در کابل که منجر به کشته شدن 10 عضور یک خانواده شد ناشی از یک “سهل‌‌انگاری جنایی” نبوده است و مسئولان عملیات مستحق مجازات نیستند.

این حمله هم زمان با تخلیه نیروهای آمریکایی از فرودگاه کابل و حمله خونین انفجاری به این مرکز صورت گرفت که در آن 10 عضو یک خانواده به شمول 7 کودک، جان باختند.

در آن روزها، مسئولیت تامین امنیت میدان هوایی کابل به دست نیروهای آمریکایی بود.

نیروهای آمریکایی گفته بودند افراد وابسته به داعش را هدف قرار دادند اما بعد از بررسی‌ها معلوم شد که نیروهای آمریکایی که در آن زمان مسئولیت تامین امنیت میدان هوایی کابل را به عهده داشتند، اعضای یک فامیل را هدف قرار دادند.

آگاهان امور نظامی می‌گویند مسئولان ارشد آمریکایی این حمله خونین را تفسیر به “یک اشتباه” می‌کنند در حالیکه عملا دست به قتل “کودکان” زده‌اند.

از جانبی هم این حمله با واکنش‌های جهانی و داخلی مواجه شد و از آمریکا خواسته شد در مورد هدف قرار دادن کودکان و اعضای یک خانواده، پاسخ‌گو باشد.

با این حال آمریکایی‌های می‌گویند عاملین این حمله مرگبار مستحق مجازات نیستند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.