عالمان دین در هرات: جهاد مردم افغانستان علیه آمریکا الهام گرفته از قیام عاشوراست

برخی از علمای مطرح اهل سنت در هرات با اشتراک در مجالس عزاداری دهه‌ی محرم از قیام امام حسین به عنوان مکتب انسانیت یاد کرده و تاکید می‌کنند که جهاد مردم افغانستان علیه آمریکا و ناتو برگرفته از نهضت عاشورا است.

مجالس عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در نقاط مختلف هرات از جمله شهرک المهدی جبرئیل با حضور گسترده‌ی مردم هرشب درحال برگزاری است.

در شب پنجم محرم الحرام، شیخ الحدیث عبدالناصر فاکر، از علمای اهل سنت با حضور در جمع عزاداران حسینی در جبرئیل هرات از نهضت و قیام امام حسین (ع) صحبت کرده و آن حضرت را مربوط امت اسلامی خوانده است.

وی علاوه کرد مردم و مسلمانان جهان با الگوپذیری از قیام امام حسین(رض) در برابر ظلم و جور ایستادگی کردند

او تاکید کرد که مردم افغانستان، طلاب و مجاهدین برخواسته از مدارس دینی با الگو گیری از قیام امام حسین (ع) در برابر امریکا و ناتو و بزرگترین کفار دنیا ایستادگی و جهاد کردند.

به بیان شیخ فاکر، مردم دیدند که امام حسین (ع) در برابر جابرترین انسان های آن روز، با همان قوای چند نفری خود ایستادگی کرده و شهید شدند و این الگوی خوبی برای انسان‌های آزاده امروز است./

قابل ذکر است که این مراسم با شکوه با حضور صدها تن از عزاداران حسینی(ع) به میزبانی هیئت های مجمع الذاکرین منتظران المهدی (عج)، بیت العباس (ع)، شهزاده قاسم(ع) و محبان الائمه(ع) برگزار شده بود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.