شورای اخوت اسلامی هرات از قیام 24 حوت گرامی‌داشت به عمل آورد

شورای اخوت اسلامی هرات از قیام مردمی 24 حوت مردم هرات روز گذشته در گلزار شهداء منطقه جبرئیل هرات گرامی‌داشت به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید رضازاده، معاون شورای اخوت اسلامی هرات گفت: این برنامه به ادامه برنامه تجلیل از جایگاه شهدای 24 حوت که در مزار گمنام شهدای هرات در گازرگاه برگزار شده بود، دایر شد.

به گفته آقای رضازاده، در گلزار شهدای جبرئیل ده‌ها شهید از حادثه 24 حوت دفن خاک هستند و یادبود و گرامی‌داشت از آنان، ارج‌گذاری به مقام شامخ شهداء و زنده کردن یاد و خاطره‌ی آن شهدای بزرگ است.

این عالم دین اضافه می‌کند که شورای اخوت اسلامی هرات با برگزاری این برنامه می‌خواهد حس هم‌دیگر پذیری و ظلم‌ستیزی را در میان تمامی اقشار جامعه اسلامی هرات زنده کند.

حسی که به باور آقای رضازاده منجر به وحدت عملی در بین جامعه می‌شود و شهداء باعث یک‌پارچگی ملت مسلمان خواهد شد.

از جانبی‌هم، بازماندگان حادثه‌ی 24 حوت می‌گویند که در روز قیام علیه شوروی وقت مردم به صورت خودجوش قیام علیه حکومت وقت را شروع کردند و این زمینه‌ای شد برای قیام‌های ماندگارتر و در آخر هم آزادی افغانستان.

به گفته آنان در قیام 24 حوت از تمامی اقوام افغانستان حضور داشتند و گلزار شهدای جبرئیل هرات هم نمونه‌ی روشن بر اثبات این مساله است.
آنان افزودند که در حال حاضر هم تنها راه رسیدن به ثبات دایمی، همبستگی و همدیگرپذیری است.

از قیام تاریخی 24 حوت، علاوه بر هرات در نقاط مختلف افغانستان و جهان هرساله بزرگ‌داشت می‌شود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.