سفر مسئولان گردشگری هرات به مشهد؛ تقویت کار فرهنگی بین ایران و افغانستان در دستور کار قرار گرفت

مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات در سفر رسمی به ولایت خراسان رضوی ایران سفر کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی رحمت‌الله محمدی، آمر گردشگری ولایت هرات در راس یک هیات به کشور ایران سفر کرده و با مقامات فرهنگی و گردشگری مشهد ایران دیدار و در مورد همکاری‌های دو کشور در زمینه گردشگری و فرهنگی گفتگو کرده است.

مولوی رحمت‌الله محمدی، آمر گردشگری ولایت هرات در دیدار با مقامات فرهنگی و گردشگری ایران گفت که افغانستان و ایران دارای مشترکات زیادی‌اند و با همکاری مسئولان فرهنگی و گردشگری دو کشور می‌توانند آثار مشترک‌شان را ثبت جهانی کنند.

او افزود صنعت گردشگری یکی از مشاغل پر درآمد در جهان به شمار می‌رود و در افغانستان بعد از امنیت به وجود آمده این صنعت رشد چشم گیری داشته است.

آقا محمدی بیان کرده که ولایت هرات 870 اثر تاریخی وجود دارد که این اداره در حال ثبت آن در جهان می‌باشد.

سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی در دیدار نیز گفت: «ما آمادگی همکاری در ثبت آثار میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، ثبت سفره افطار و نوروز به‌صورت مشترک را مد نظر داریم».

او در ادامه می‌گوید: «ما هرات را از خود جدا نمی‌دانیم، چراکه یکی از شهرهای مهم خراسان بزرگ بوده است، به همین دلیل، برای برگزاری تورهای گردشگری مشترک آمادگی داریم».

در اخیر مسئولان گردشگری دو کشور در دیداری که داشتند تفاهم نامه‌ای مشترکی برای فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری به امضا رساندند.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.