سازمان ملل: رژیم اسرائیل نمی‌گذارد کمکی به مردم غزه برسد

گزارشگر ویژه سازمان ملل در حقوق تغذیه بامداد چهارشنبه گفت که رژیم صهیونیستی به طور عمد جلوی ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، «مایکل فخری» گزارشگر ویژه سازمان ملل در حقوق تغذیه گفت که رژیم صهیونیستی عامدانه کاروان‌های حامل کمک به نوار غزه را هدف حمله قرار می‌دهد.

فخری در مصاحبه با شبکه «الجزیره» توضیح داد: «نمی‌دانیم چرا واشنگتن کمک‌ها را از طریق هوا، با وجود هرج و مرجی که ایجاد می‌کند، به نوار غزه می‌اندازد.»

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حال جنگ گرسنگی و قحطی آشکار علیه نوار غزه است، اظهار داشت: «واضح است که اسرائیل نمی‌خواهد هیچ کمکی به نیازمندان غزه برسد.»

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که به دلیل عدم درنظر گرفتن توصیه‌های دیوان بین‌المللی لاهه باید تحریم‌ها علیه رژیم اسرائیل اعمال شود.

بامداد سه‌شنبه بود که دفتر رسانه‌ای دولتی غزه اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی به روی فلسطینی‌هایی که برای دریافت غذا آمده بودند، آتش گشودند.

پیش از این نیز حمله تانک‌های رژیم صهیونیستی به مردمی که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه در میدان «النابلسی» در خیابان الرشید در غزه بودند، ۱۲۲ شهید و حداقل ۸۰۰ زخمی در پی داشته است.

با این حال، آمریکا در اقدامی ظاهری 38 هزار بسته غذا از هوا به مردم غذا که بالغ بر یک و نیم میلیون نفر اند، پرتاب کردند.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.