روایت ناگفته‌ها؛ از کتاب «مسجد جامع بزرگ هرات، دارالنصره هرات باستانی» رونمایی به عمل آمد

کتابی که توسط یکی از فرهنگیان هرات در مورد مسجد جامع بزرگ این ولایت تحت عنوان “مسجد جامع بزرگ هراتدارالنصره هرات باستانی” نگاشته شده رونمایی شد.

محمد صدیق میر، نویسنده این اثر ارزشمند فرهنگی می‌گوید: از کتابی که امروز رونمایی شد به تعداد یک هزار جلد چاب شده و هر آنچه که در مورد مسجد جامع بزرگ هرات وجود داشته و دارد، در این کتاب نوشته شده است.

وی بیان داشت: مسجد جامع بزرگ هرات از لحاظ هنری سومین و از لحاظ تاریخی پنجمین مسجد بزرگ در جهان می‌‍‌‌‌‌‌‌باشد.

او گفت: تلاش کرده که معلومات مفید را در این کتاب چاپ کند و نه تنها که خوانندگان داخلی بلکه هر شهروند خارجی بخواهد در مورد مسجد جامعه هرات معلومات حاصل کند می‌‍تواند  در این کتاب مراجعه کند.

میر اضافه کرد: این ولایت آبدات تاریخی زیادی دارد، چون هرات از لحاظ تاریخی در کشور جایگاه مهمی داشته و قرار است که خودش هم هشت اثر دیگر در مورد آبدات تاریخی این ولایت چاپ کند.

نویسنده این کتاب در ادامه تأکید کرد: «نوشتن یک کتاب زحمت زیاد دارد و هر نویسنده خواست اش هم از حکومت و مسئولان مربوطه این است که نویسندگان را تشویق کند.

در همین حال نعیم‌‍الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات هم می‌‍‌گوید: با مسئولان مرکزی این موضوع را در جریان خواهد گذاشت که در کنار تشویق معنوی نویسندگان را در چاپ کتاب هم از نگاه مالی همکاری کنند.

وی علاوه کرد: فرهنگیان  و نویسندگان همواره در داخل افغانستان تقدیر می‌‍شوند و نباید که نویسندگان افغانستان را ترک کنند، چون عزت و قدری که در کشورشان می‌‍شود در هیچ جای دنیا نخواهد شد.

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات در ادامه خاطرنشان کرد: هر توریست خارجی که بخواهد پس از این در مورد مسجد جامع بزرگ هرات معلومات کسب کند می‌‍تواند با مطاله این کتاب معلومات شان را کسب کند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.