رهبران طالبان به کرونا مبتلا نیستند

ذبیح‌الله مجاهد یکی از سخنگویان گروه طالبان گفته است که رهبران این گروه به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد در واکنش به گزارش فارن پالیسی گفته که گزارش این مجله درباره وضعیت صحی رهبران طالبان حقیقت ندارد.

وی در توییتر خود نوشته:”پروپاگند مجله فارین پالیسی در مورد گدودی، مریضی و اختلاف در میان رهبری امارت اسلامی حقیقت ندارد”.

او افزوده:”رهبری امارت اسلامی با هیچ نوع مشکل، مریضی و اختلاف مواجه نیست، پروپاگند رسانه‌های غربی در این مورد به اساس معلومات نادرست حلقات استخباراتی پخش شده است”.

گفتنی است که فارن پالیسی درتازه‌ترین گزارش خود به نقل از منابع طالبان، مقام‌های دولت افغانستان و سازمان‌های اطلاعات غربی نوشته که کنترل طالبان افغانستان به “دلیل مبتلا شدن رهبران این گروه به ویروس کرونا مختل شده و شماری از مقام‌های این گروه مجبور شده به دنبال معالجه خود باشند.”

این نشریه افزوده که “مبتلا شدن رهبران طالبان به ویروس کرونا” باعث شده که زمینه فعالیت ملا یعقوب فرزند ملا محمد عمر، رهبر و بنیانگذار گروه طالبان را به عنوان رهبر موقت فراهم شود.

به نوشته این نشریه بیماری رهبران ارشد طالبان و عدم حضور آنها در تصمیم گیری، در زمان حساسی اتفاق افتاده است؛ زمانی که امریکا در حال خروج نیروهایش از افغانستان است و افغانستان می‌گوید آماده مذاکرات است.

فارن پالیسی معتقد است که هرگونه اختلاف در رهبری طالبان و احتمال پراگندکی آنان امکان افزایش خشونت را در پی‌خواهد داشت که می‌تواند بر روند مرحله بعدی صلح افغانستان تاثیر بگذارد.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.