رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات: قیام 24 حوت ثابت کرد مردم تا آخر پای ارزش‌های شان ایستاده‌اند

ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات با انتشار بیانیه‌ای ضمن گرامی‌داشت قیام تاریخی 24 حوت مردم هرات، گفته که این قیام به جهانیان فهماند که دین اسلام و ارزش‌های ملی مردم افغانستان با هیچ ارزشی قابل مقایسه و معامله نیست.

به گزارش خبرگزاری وطن24ف امروز پنج‌شنبه، 24 حوتف مصادف با روز تاریخی قیام مردم هرات علیه حکومت کمونستی در سال 1357 است.

ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات ضمن گرامی‌داشت این روز، در بیانیه‌ای این قیام تاریخی را یک حماسه ماناگار در تاریخ کشور دانسته و آن را الگوی برای نسل‌های بعدی عنوان کرده است.

در بیانیه این ریاست به نقل از مولوی احمدالله متقی، رئیس اطلاعات و فرهنگ آمده: «قیام خونین ۲۴ حوت سال ۱۳۵۷ هجری شمسی، یکی از قیام‌های خودجوش ملت شهیدپرور این خطه‌ای باستانی است که در برابر عملکردهای دین‌ستیز و ضدارزش حکومت وقت و حامی اش (شوروی)، از گوشه و کنار هرات باستانی آغاز و دامنه اش تمام وطن را فراگرفت و باعث شکست شوروی و برعلاوه آزادسازی افغانستان، دیگر جمهوریت‌های شوروی (کشورهای شمالی افغانستان) را نیز آزاد ساخت.»

در این متن هم‌چنین پایداری مردم را عامل پیروزی خوانده و افزوده جهانیان باید بدانند که افغان‌ها بخاطر استقلال وطن شان و حفاظت از دین و ارزش‌های شان، از جان شان هم می‌گذرند.

قیام ۲۴ حوت ۱۳۵۷ بخاطر حفظ ارزش‌های ملی و مبارزه با ظلم و الحاد، برخواسته از همان فرهنگ اصیل و پسندیده‌ای حاکم در جامعه ما بود که نسل به نسل از بزرگان، به مردم ما رسیده بود.

ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات ضمن گرامی‌داشت از این روز و یادآوری از شجاعت و دلاوری افغان‌های پابرهنه و گرامی‌داشت از خون شهدای آن روز، برای شهدا بهشت برین و برای بازماندگان اجر جزیل خواهان است.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.