رئیس اداره فرهنگ هرات: باید صدای مردم مظلوم فلسطین برای آزادی قدس باشیم

هم‌زمان با بالا گرفتن تنش‌ها در فلسطین و واکنش‌ها نسبت به آن، مسئولان محلی هرات تاکید بر همدردی با مردم فلسطین و هم‌صدایی با آنان برای آزادی بیت‌المقدس از چنگال ظالمان می‌کنند.

مولوی نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات در گفتگو با خبرگزاری وطن24 می‌گوید که فلسطین درد مشترک مسلمانان جهان است و آزادی بیت‌المقدس آرزوی هر مسلمان به شمار می‌رود.

او تاکید می‌کند که باید به هر طریقی با مردم «مظلوم» فلسطین هم‌دردی شود و سعی شود صدای مظلومیت آنان به گوش مسلمانان در سراسر جهان رسانده شود.

از نظر وی، فلسطین با اشغال چند دهه‌ی توسط رژیم غاصب نباید دیگر زیربار آنان باقی بماند بلکه لازم است وحدت کلمه و اتحاد واقعی مسلمانان برای آزادی آن فرا برسد.

رئیس اطلاعات و فرهنگ در ادامه عدم اتحاد میان امت اسلام را مایه‌ی خیلی از اشغالگری‌ها می‌داند و از رهبران اسلامی می‌خواهند به مسایل بزرگ که به نفع اسلام باشد، فکر و عمل کنند.

به بیان او، «قدرت واقعی اسلام در وحدت است و این‌طور هیچ مسلمانی زیر باز ظلم نمی‌رود. اشغالگران غربی با استفاده از نفاق، در تلاش اوج دادن بی‌اتحادی اند و این بزرگترین ضربه‌ای است که امت اسلام را هدف گرفته و هم‌چنان می‌گیرد».

آقای حقانی تاکید می‌کند که چالش‌های امروزی این موضوع را به خوبی واضح می‌کند که هیچ قدرت بدون اتحاد فراگیر برای مسلمانان نیست.

امروز جمعه، (25 حمل) مصادف با روز جهانی قدس است.

امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران آخرین جمعه ماه رمضان را روز جهانی قدس نامید و از مسلمانان در سراسر عالم خواست در حمایت از مردم فلسطین راه‌پیمایی کنند.

بعد از آن، قدس نمادِ برای وحدت مسلمانان و تلاش برای هم‌صدایی با ملت فلسطین تبدیل شد و هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم هم‌صدا برای پایان اشغال فلسطین به خیابان‌ها می‌آیند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.