دیدار سران شورای اخوت اسلامی با رئیس اداره فرهنگ هرات/تاکید بر فرهنگ سازی وحدت

در دیدار سران شورای اخوت اسلامی هرات با رئیس اداره فرهنگ این ولایت، مبحث فرهنگ به عنوان مهمترین عامل اتفاق و وحدت میان مسلمانان یاد شد.

به گزارش وطن24، مولوی سیداحمد آخوندزاده، رئیس این شورا در دیداری که با اعضای این نهاد با آریا رئوفیان، رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات داشت، بیان کرد اساس کار برای ایجاد و تقویت وحدت و اخوت در میان مردم، فرهنگ سازی است و در این زمینه اداره اطلاعات و فرهنگ دارای اهمیت فراوانی می‌باشد.

به بیان وی، همکاری‌های مشترک شورای اخوت اسلامی و اداره اطلاعات و فرهنگ می‌تواند سبب اتفاقات مطلوب زیادی شود و زمینه تقویت برادری و اخوت را فراهم کند.

او خواهان امضاء تفاهمنامه‌ای میان دو نهاد و اداره شد تا این ایده و نظر آغاز بیابد.

در همین حال حجت‌الاسلام والمسلمین سعید رضازاده، معاون شورای اخوت اسلامی هرات با قدردانی از اقدامات و کارهایی که اداره اطلاعات و فرهنگ در این اواخر انجام داده، خواستار نامگذاری برخی از خیابان‌ها و میدان‌های شهر هرات به نام اخوت، شهید و قدس شد.

او این امر را تلاشی برای نمادسازی وحدت اسلامی میان مردم دانست و گفت که می‌تواند این گونه نمادها، همواره به انسجام ملی و اسلامی کمک برساند.

در همین حال آریا رئوفیان، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات با قدردانی از اقدامات اخیر شورای اخوت اسلامی، نقش علمای دینی در امور مختلف را با ارزش و اهمیت فراوانی خواند.

به بیان وی، وظیفه هر فردی است تا در راستای وحدت و اخوت میان جامعه تلاش کند و اداره اطلاعات و فرهنگ هم در این زمینه کارهای زیادی کرده و خواهد کرد.

وی همچنین از از گسترش روابط میان اداره‌اش با شورای اخوت اسلامی خبر داد و مطرح کرد که باید همکاری‌های مشترک بیشتری صورت بگیرد.

گفتنی است که این دیدار، در سلسله دیدارهای مسئولان شورای اخوت اسلامی با سران علما و مسئولان ارشد ادارات دولتی ولایت هرات است.

پیش از این هم با مقامات بلندپایه‌ای از جمله معاون مالی – اداری مقام ولایت، رئیس ارشاد، حج و اوقاف، مشابه این دیدار صورت گرفته است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.