دفتر ملا برادر: بند چابهار از نظر هزینه و زمان برای افغانستان کارآمدتر است

دفتر اداری ملا برادر، معاون اقتصادی رئیس‌الوزار در بیانیه‌ای نسبت به دست‌آوردهای سفر هیئت اقتصادی افغانستان به ایران نوشته بندر چابهار که موقعیت استراتژیک دارد، افغانستان را قادر می‌سازد تا همکاری‌های تجاری و ترانزیتی جدیدی ایجاد کند و در عین حال با «زمان و هزینه کمتر» به بازارهای بین‌المللی متصل شود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، ملا عبدالغنی برادر رد چند روزه به ایران با شماری از مقام‌های این کشور دیدار کرده و از بندر چابهار نیز دیدن کرد.

دفتر آقیا برادر در بیانیه‌ای گفته که «بندر چابهار که موقعیت استراتژیک دارد، افغانستان را قادر می‌سازد تا همکاری‌های تجاری و ترانزیتی جدیدی ایجاد کند و در عین حال با «زمان و هزینه کمتر» به بازارهای بین‌المللی متصل شود.»

بر اساس بیانیه این دفتر، برادر در سفر به این بندر در جنوب شرق ایران، بر ضرورت افزایش صادرات و واردات افغانستان از طریق این بندر تاکید کرد.

معاون اقتصادی حکومت افزوده که ایران «دسترسی آسان به بندر چابهار را برای ما تسهیل کند و افغانستان را قادر سازد تا به طور موثرتر به بازارهای جهانی دست یابد.»

در این بیانیه آمده است که طرف ایرانی به ملا برادر از حمایت و قصد خود برای تقویت تجارت افغانستان از طریق بندر اطمینان داده است.

در این بیانیه آمده است: بندر چابهار با ده‌ها کیلومتر نزدیک‌تر از بندرعباس (بندر ایران) و صدها کیلومتر کوتاه‌تر از بندر کراچی (پاکستان) مسیر کارآمدتری را ارائه می‌دهد که منجر به کاهش بی‌سابقه هزینه‌های صادرات و زمان ترانزیت شده است.

سفیر ایران در افغانستان نیز در صفحه تویترش سفر آقای برادر به این کشور را ارزنده و برای دو کشور مفید خوانده است.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.