خسارات سیلاب‌های اخیر در غور؛ بیش از شش میلیون افغانی ضرر برای 74 دکاندار

مسئولان محلی ولایت غور در گزارشی خسارات هنگفت ناشی‌ از سیلاب‌های اخیر در دو ولسوالی این ولایت را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مقام ولایت غور امروز(دوشنبه، 8 جوزا)، با نشر خبرنامه‌ای می‌گوید که خسارات به جا مانده از سیلاب‌های اخیر در دو ولسوالی پسابند و تیوره این ولایت توسط هیئت اعزامی این اداره مورد برسی قرار گرفته است.

به اساس خبرنامه، نمایندگان اداره محلی غور، ریاست‌های مبارزه با حوادث، امور مهاجرین و حوزه دریایی بالایی این ولایت در ترکیب هیئت اعزامی حضور داشتند.

در خبرنامه گفته شده که پنج هزار و 895 جریب زمین زراعتی، دست‌کم یک هزار حلقه چاه آب آشامیدنی، 21 هزار و 942 اصله درخت مثمر و غیر مثمر، حدود 559 کانال و ذخیره آب، دو صد بند آب گردان، 14 پایه پل و پلچک و شش باب آسیاب در اثر این رویداد‌ها کاملا از بین رفته اند.

خبرنامه هم‌چنان از جان باختن یک خانم و تخریب 32 خانه مسکونی، یک باب مسجد جامع و مدرسه در قریه کاکری ولسوالی پسابند خبر داده است.

در خبرنامه آمده است که سیلاب‌های اخیر 74 باب دکان دیگر را هم به ارزش مجموعی دست‌کم شش میلیون و 150 هزار افغانی قریه متذکره به‌صورت کلی و قسمی تخریب کردند.

در اثر سیلاب‌های شدید روز شنبه(6، جوزا)، در ولایت غور، مسئولان محلی این ولایت خواستار کمک‌های فوری به متضررین این حوادث شدند.

رئیس اطلاعات و فرهنگ غور در آن روز بیان داشت که سروی‌های از مناطق مختلف «سیل‌زده» صورت گرفته و طبق بررسی‌های اولیه تنها در فیروزکوه، خسارات بالای چند میلیون افغانی می‌رسد.

این درحالی است که سیلاب در مجموع در سراسر کشور دست‌کم 13 کشته برجای گذاشت.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.