حضور آمریکا در افغانستان ویرانی آورد/وقت اتحاد مردم افغانستان فرا رسیده

مسئولان گروه طالبان و برخی چهره‌های مطرح فرهنگی – سیاسی ولایت هرات طی محفلی در پیوند به خروج نیروهای امریکایی از افغانستان می‌گویند که آمریکا بعد از بیست سال حضور در افغانستان این کشور را مفتضحانه ترک کرد و این فرصتی است که ملت افغانستان برای آینده روشن تصمیم مشترک بگیرند.

به گزارش سایت خبری وطن24، مولوی نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در هرات می‌گوید: اشغال‌گران آمریکایی بعد از سال‌ها حضور در افغانستان با تلاش ملت مسلمان افغانستان از این سرزمین بیرون رانده شدند و این دست‌آورد بزرگی برای مردم افغانستان است.

به گفته او مردم هرات این پیام با عزت را به ملت افغانستان، سران مرکز کشور و جهان مخابره می‌کنند و همه در این احساس مشترک تاریخی خوشحال‌اند.

همچنین، مولوی احمد عمار، معاون والی طالبان هرات در این نشست گفت: این پیروزی و جنگ برای مردم افغانستان هزینه سنگین داشته و صدها جوان و کدرهای این کشور در طول بیست سال گذشته شهید شده‌اند.

به بیان او با شکست خفت‌بار آمریکا وقت آن رسیده که مردم افغانستان دست به دست هم بدهند و برای تشکیل نظام جدید و آبادی افغانستان تلاش کنند.

از جانبی هم، حجت‌الاسلام روحانی، از علمای مطرح هرات در این محفل گفت که آمریکا در هر جایی که رفتند به جز تباهی، ویرانی و چشم طمع دوختن کاری دیگری انجام ندادند.

به گفته آقای روحانی با این وجود ملت مسلمان و قهرمان افغانستان ثابت کردند که همانند سال‌های گذشته و جهاد در مقابل قدرت‌های دیگر جهانی، این نیروی استکبار را هم از کشور بیرون می‌کنند و حادثه سازی در جهان انجام می‌دهند.

در این محفل همچنین برخی چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای مطرح دیگر هرات هم حضور داشتند و به ایراد سخن پرداختند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.