جام رمضانی «قدس» میان تیم‌های فوتسال حوزه غرب راه اندازی شد

جام رمضانی فوتسال تحت نام «قدس» به هدف اعلام همبستگی با مردم مظلوم غزه و تقویت اخلاق ورزشی و ترویج روحیه‌ وحدت محوری در میان 16 تیم در زون غرب کشور راه اندازی شد.

این جام روز پنج‌شنبه، دوم حمل 1403 میان تیم‌های از ولایت‌های هرات، فراه و بادغیس آغاز شد و قرار است تا پایان ماه رمضان خاتمه یابد.

غلام محمد صادقی، مسئول این مسابقه به خبرگزاری وطن24 گفت که «ورزش برای همه یک امر پسندیده است و ما نیز خواستیم از این طریق ضمن تقویت وحدت در جامعه، با برادران مظلوم خود در غزه نیز ابراز همبستگی و هم‌دردی داشته باشیم.»

او گفت که این جام تحت نام جام رمضانی «قدس» برگزار شده و در آن 16 تیم از ولایت‌های هرات، فراه و بادغیس اشتراک کرده‌اند.

وی تاکید کرد که اخلاق اسلامی و نهادینه‌سازی آن در میان ورزشکاران یک نیاز مهم است. «ورزشکاران منتقل کننده پیام‌های مهم است و از این طریق ما در تلاش هستیم تا یاد مظلومان غزه را زنده نگه‌داریم و با آنها ابراز همبستگی داشته‌ باشیم.»

از سویی‌هم، بصیر احمد حکیمی، یکی از پیشکسوتان ورزش در هرات نیز می‌گوید که آزادی قدس امروز یک آرزو و آرمان مشترک برای تمام مسلمانان است و باید ار هر طریقی با مردم فلسطین ابراز هم‌بستگی شود.

وی تاکید کرد که ورزش به عنوان یک حرکت عمومی می‌تواند قلب‌ها را نزدیک‌تر کرده و زمینه هم‌بستگی و هم‌دردی با مردم غزه در این ماه با عظمت را بیشتر از گذشته کند.

حمیدالله صدیقی، یکی از بازی کنان و اشتراک کننده در جام رمضانی قدس می‌گوید که در حال حاضر تنها راه اعلام حمایت از آرمان مردم فلسطین همین فوتبال است و ما با تمام وجود برای حمایت از آرمان مردم مظلوم و زیر ستم غزه ایستاده‌ایم.

هم‌چنین، عبدالمتین عادل، آمر امور جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات نیز گفت که در این ماه با عظمت وقتی مظلومیت غزه را می‌بینیم، باید خون گریست و امروز تنها راه حمایت ما از مردم فلسطین دعا و طلب پیروزی برای آن ملت سربلند است.

وی گفت دعا و تضرع به درگاه خدای متعال مسیری است که باعث می‌شود از قافله حمایت کنندگان غزه به عنوان یک مسلمان عقب نمانیم.

این درحالی است که گردهمایی همبستگی با مظلومان غزه و فلسطین در سراسر جهان هر روزه در حال برگزاری است.

در اروپا، کشورهای شرق آسیا تا آمریکا همه‌جا مردم خواهان رفع اشغالگری و آزادی قدس شریف هستند.

آلبوم عکس از جریان مسابقات جام قدس…

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.