توزیع صدها بسته غذایی به نیازمندان به مناسبت بزرگداشت از شهدای جهان اسلام

شورای اخوت اسلامی همراه با نهادهای همکار و خیرین هرات برای بزرگ داشت از شهدای استکبار ستیز از جمله سردار حاج قاسم سلیمانی برای 800 خانواده بسته های غذایی اهدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت‌السلام والمسلمین سعید رضازاده معاون شورای اخوت اسلامی هرات میگوید: “برنامه‌های مختلفی در طول هفته اخیر به یادبود از شهدای مقابله با جبهه ظلم و ستم و استکبار جهانی از جمله سردار قاسم سلیمانی، برگزار شده است.”

به گفته وی، در مراسمی در مجتمع قرآنی فاطمیه شهر هرات برای بزرگ داشت از شهدای استکبار ستیز برای 800 خانواده نیازمند در هرات بسته‌های غذایی توزیع شد.

وی می‌گوید این بسته‌های غذایی در 15 ناحیه ولایت هرات برای خانواده‌های نیازمند شیعه و سنی توسط نمایندگان نواحی اهدا شده است.

آقای رضازاده در ادامه بیان کرد در طول هفته برنامه‌های دیگر همچون مسابقه بزرگ کتاب خوانی، خواندن 110 جلد قرآن کریم برای شهدا و مراسم‌های دیگری در مساجد و تکایای ولایت هرات در همین زمینه برگزار شده است.

در همین زمینه، فاطمه رضازاده مسئول مدرسه القران در ولایت هرات بیان کرد: “مسابقه بزرگ کتابخانی بین 700 تن از بانوان ولایت هرات توسط این نهاد و شورای اخوت اسلامی برگزار شده است.”

او گفته روز گذشته اعلام نتایج این مسابقه بزرگ بوده  و در مراسم پایانی، 20 تن از بانوان برتر این مسابقه تقدیر و برایشانیی جوایزی اهدا شد.

وی در ادامه با تاکید بر وحدت میان مسلمانان گفت که در این برهه از زمانی بهترین کار این می‌باشد که امت اسلامی با همدیگر وحدت داشته و در راستای پیشرفت افغانستان تلاش کنند.

با این حال، برنامه‌های شورای اخوت از سوی اداره محلی ولایت هرات که در راستای وحدت و بزرگ داشت از شهدای استکبار ستیز بوده، استقبال شده است.

در همین راستا، مولوی نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات گفت: ” در طول بیست سال گذشته امریکا و یارانش در تلاش نفاق و جنگ بین مردم با روش‌های مختلف بودند.”

او افزود با اخراج امریکا حالا باید مردم با همدیگر وحدت داشته باشند که نظام اسلامی و یک پارچه در افغانستان شکل گیرد.

آقای حقانی از کارکرد شورای اخوت اسلامی قدر دانی کرده و گفته از اقداماتی که در جامعه باعث وحدت شود امارات اسلامی حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد اهدا کمک از سوی شورای اخوت اسلامی آغاز این برنامه‌ها می‌باشد و در ابعاد دیگر هم که  پیام آور وحدت در جامعه باشد، اقداماتی از سوی افراد و سازمان‌های مختلف صورت گیرد.

آقای حقانی بیان کرد: “امارت اسلام هدف اصلی آن بر پای نظام اسلامی بوده که مردم در رفاه و وحدت زندگی کنند، می‌باشد.”

با این همه، شورای اخوت اسلامی با نهادهای همکار برنامه‌‌های مختلفی در زمینه وحدت و بزرگ داشت از شهدای استکبارستیز در این هفته برگزار کردند.

این برنامه‌ها در اشکال و ابعاد مختلف که تمام اقشار ولایت هرات را تحت پوشش قرار داده، برگزار شده است.

گفتنی است در یادبود و گرامی داشت از دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، این فرمانده بزرگ جهان اسلام، مراسم گوناگونی توسط نهادهای مختلفی مردمی در هرات برگزار شده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.