افزایش تلفات زلزله به 20 تن در جاپان؛ هشدار سونامی به هزاران خانواده

در پی این زمین‌لرزه قدرت‌مند روز گذشته در جاپانف هشدار سونامی به بیش از ۹۷ هزار نفر در مناطق ساحلی و دستور تخلیه‌ی آنان به مناطق مرتفع‌تر صادر شده است.

خبرگزاری دولتی جاپان گزارش داده است که تلفات زمین‌لرزه‌ی قدرتمند که روز اول سال نو میلادی این کشور را لرزاند، تاکنون به بیش از 20 نفر رسیده است.

خبرگزاری وطن24 – هرات: به اساس گزارش خبرگزاری «ان‌اچ‌کی» این زمین‌لرزه با قدرت 7.6 ریشتر حوالی ساعت 4:00 بعد از ظهر روز دوشنبه(11 جدی) به وقت محلی در جزیره‌ی نوتو در ولایت ایشیکاوا رخ داده است.

در گزارش آمده است که در این زمین‌لرزه و پس‌لرزه‌‌های آن، ساختمان‌های زیادی فرو ریخته، برق هزاران خانه قطع شده، خدمات ریلی، کشتی‌ها و پرواز‌ها در جزیره‌ی نوتو به حالت تعلیق درآمده  و هزاران نفر در مناطق ساحلی مجبور به ترک خانه‌های‌شان شده‌اند.

فومیو کیشیدا، نخست‌‌وزیر جاپان روز سه‌شنبه گفته است: «امدادگران به‌دلیل خرابی جاده‌ها رسیدن به نوک شمالی شبه‌جزیره‌ی نوتو را بسیار دشوار می‌دانند و بررسی‌های صورت گرفته توسط چرخ‌بال آتش‌سوزی‌های زیاد و خسارات گسترده به ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها را نشان می‌ده.».»

به‌گفته‌ی مقام‌های جاپانی، از زمان اولین زمین‌لرزه در روز دوشنبه تا اکنون بیش از ۱۴۰ زمین‌لرزه ثبت شده است.

جاپان یکی از زلزله‌خیزترین کشورها در سطح جهان است. زمین لرزه روز گذشته در این کشور نگرانی‌ها نسبت به وقوع زمین‌های بزرگ‌تر در آینده افزایش داده و حالت اضطرار در این کشور اعلان شده است.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.