برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ساخت افغانستان با حضور حداکثری زنان در هرات

نمایشگاهی  تحت عنوان ساخت افغانستان به منظور به نمایش گذاشتن صنایع دستی زنان شاغل هرات در این ولایت برگزار شده است.

این نمایشگاه در سالن علامه سلجوقی ولایت هرات راه اندازی شده و قرار است تا سه دو روز دیگر ادامه داشته باشد.

حسن ­خان رحمت­زی، مسؤل مؤسسه ساخت افعانستان (ودان) در لایت هرات به خبرگزاری وطن۲۴، گفت که در این نمایشگاه ۵۰ تن از بانوان هنرمند که عضو مؤسسیه ودان می‌­باشند در چهار بخش قالین‌بافی، مینیاتوری، کیف­دوزی و هنر گل­دوزی تولیدات دستی شان را به نمایش گذاشته اند.

به گفته آقای رحمت­‌زی، موسسه مذکور برای زنان که اعضای این نهاد باشد در بخش‌­های معرفی دیزاین‌ها وهم‌چنان تعلیم بازاریابی برای فروش ساخته­‌های دستی شان همکاری می‌کند.

وی بیان کرد که در حال حاضر فروش صنایع دستی در داخل کشور نسبتا کاهش یافته و برای رفع این چالش دو نمایشگاه در بیرون از کشور برگزار خواهد شد.

در همین حال، زنان شاغل که در موسسه ساخت افغانستان کار می­‌کنند برای شکوفایی بازار تولیدات شان خواستار حمایت زنان در زمینه تجارت می­باشند.

لایقه حیدری، یک تن از اعضای این نهاد در بخش تولیدات کیف است که از یک سال به این سو در سه مدل تولیدات کیف دارد.

خانم حیدری می­‌گوید که در صورت تامین امنیت زنان تجارت پیشه، آنان می­ت‌واند در نمایشگاه‌­های بیرون از هرات هم شرکت کنند که برای رونق بازار محصولات مفید می‌­باشد.

روبابه سروی، یکی دیگر از اعضای این مؤسسه حضور و حمایت زنان در بخش تجارت را برای رشد اقتصاد خانواده­‌ها و هم­چنان رونق بازارصنایع دستی مهم عنوان می­‌کند.

به بیان وی، استقبال مردم از تولیدات داخلی و صنایع دستی نسبت به چند ماه گذشته افزایش یافته است.

این در­حالی­‌است که کار زنان تجارت پیشه در ولایت هرات در چند سال اخیر رشد چشم­گیر داشته و اکثر بانوان تجارت پیشه در این ولایت به شکل مستقل در بازار کار می­‌کنند.

مسؤلان حکومتی هم همواره از فعالیت زنان تجارت پیشه در قالب شریعت اسلامی اعلام پشتبانی کردند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.