برگزاری مراسم تشیع جنازه قربانیان انفجار دیروز هرات/ تاکید حکومت بر دستگیری عاملان

مراسم تشیع جنازه قربانیان انفجار دیروز مسجد جامع گازرگاه هرات با اشتراک هزاران تن از باشندگان و مقامات محلی این ولایت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن۲۴، مراسم خاک­سپاری شماری از قربانیان که دیروز در اثر انفجار در نزدیکی مسجد گازرگاه هرات جان باخته ­بودند امروز(۱۲ اسد) در منطقه گازرگاه هرات برگزار شد.

به گفته مقامات امنیتی هرات، در رویداد روز گذشته، ۱۸ تن از نمازگزاران به شمول مولوی مجیب الرحمان انصاری، خطیب مسجد­ جامع گازرگاه این ولایت جان باخته است.

مولوی مجیب ­الرحمان انصاری از چندین سال به این سوی به عنوان خطیب مسجد جامع گازرگاه ایفای وظیفه می‌کرد و یکی از حامیان حکومت امارت اسلامی درهرات بود.

در این مراسم مقامات محلی و علمان دین هرات  بر دستگیری و به کیفر رساندان عاملین این رویداد تاکید کردند.

مولوی نوراحمد اسلام جار، والی ولایت هرات گفت که کسانی که دست به این چنین رویداد­ها می­زنند دشمن تمام مسلمان اند که خواهان نفاق افکنی و و از بردن علمای دین می­باشند.

آقای اسلام­جار بیان کرد که راه علمای دین همیشه ادامه  دارد و حکومت برای حمایت از علمای دین از هیچ­گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.

او در این مراسم گفت که به­زودی عاملین این حادثه دستگیر و به جزای اعمال شان خواهد رسید.

مولوی خداد صالح، یک تن از علمای دین در هرات بیان کرد که دشمنان مغرض مردم افغانستان و دین اسلام که خواهان تفرقه میان امت واحد مسلمین می­باشد خداوند دست­شان را به زودی کوتاه خواهد کرد.

فضل الرحمان انصاری، برادر مولوی مجیب­الرحمان انصاری که در این مراسم به عنوان خطیب جدید مسجد جامع گازرگاه معرفی شد بیان کرد که کسانی که در ترور مولوی انصاری دست داشتند از جمله یهود و نصارا می­باشند.

او افزود که دشمنان اسلام هیچ­گاه به صورت آشکارا مبارزه کرده نمی­‌توانند و از این رو دست به چنین حملات می‌زنند.

این در­حالی­‌است که هرات در چند ماه اخیر از امنیت نسبتا خوبی برخودار بود و انفجار روز گذشته واکنش‌­های زیادی در پی داشته است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت امارت اسلامی این حمله ر به داعش نبست داده و گفته که عاملان دستگیر خواهند شد.

باشندگان هرات هم با محکوم کردن این حمله، خواهان جلوگیری از تکرار این گونه رویداد ها و اتخاذ تدابیر جدی امنتی در این ولایت می­باشند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.